tukols Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Da det kjører en tråd - hvor dette er kommet opp, synes jeg at det ville være fint å få det utdypet. Har selv et nettværk her hjemme, hvor jeg aldrig har brukt annet enn 4 ledere i RJ45 stikket. Jeg bruker UTP eller STP kabler i en kat. 5E Bruker 100 mbits nettkort. Er med på at med de nye nettkort som er på 1000 mbits, så skal nok alle 8 ledere anvennes for å utnytte dette. Jeg bruker UTP eller STP kabler i en kat. 5E Hilsen tukols Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Informerer du eller spør om noko? Lenke til kommentar
tukols Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=438546 Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Om det var ett spørsmål, så finner du svaret her.. http://www.ablecables.com.au/568avb.htm#_Toc426467842 Om du har funnet "en lettvint løsning" (som noen av oss allerede har visst om en stund) ,,, så betyr ikke dette at man skal anbefale denne... At det er mulig.. ja det er det.. Dvs. at på en vanlig Cat5 kabel (med 4 par), så kan du faktisk bruke 2 par til trafikk "ene veien" og de to andre "andre veien".. Slik at du slipper å strekke 2 kabler.. Men.. standard er nå engang standard.. Det er plenty av standarder som kan overskrides eller "underskrides", uten at det får fatale konsekvenser, i utgangspunktet... Men om du tenker deg litt om rundt ordet STANDARD, så kanskje du klarer å komme på endel grunner til at du ikke skal drive med slik triksemiksing tenker her i firmasammenheng, ikke hjemme på gutterommet hvor du skal connecte den kjipe 5 port switchen din med en ennå kjipere trådløs AP'en du nettopp har kjøpt deg.. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Gutte-rommet har aldrig vært i bruk, og dette er bestemt ikke noen "hjemmestrikket" løsning. Har arbeidet med dette i flere år, men kanskje det er noe som kun Danske skoler og firmaer bruker. Hilsen tukols MCSA Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Er mange som bruker to kabler i en for å spare litt plass i veggene. NTNU bruker f.x. det mye på datasaler. (Gjorde hvertfall det sist jeg var der.) Men det er alltid en fordel å legge det opp slik at man med et håndgrep kan bytte tilbake til standard dersom man f.x senere vil bytte til Gb linje. Slike løsninger krever gjerne litt mer gjennomtenkning enn løsninger som følger standardene. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Gutte-rommet har aldrig vært i bruk, og dette er bestemt ikke noen "hjemmestrikket" løsning.Har arbeidet med dette i flere år, men kanskje det er noe som kun Danske skoler og firmaer bruker. Hilsen tukols MCSA Det er bestemmt en "hjemmestrikket" løsning jo. Alternativet er en standardløsning, noe du jo ikke bruker. Hvor mange år du har brukt din hjemmestrikkede løsning har ingen relevans, heller ikke at enkelte danske firma ikke forholder seg til standraden. At andre danske firma hoder seg til standarden kan jeg bekrefte. Hverken Carlsberg, Arla, Lego eller de fleste andre industrikonsern driver med slikt. Hilsen Babelfisken ABCDEF Lenke til kommentar
schox Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kan bekrefte an enkelte mindre firma i indre østfold bennytter kun 5 av kontaktene i RJ45 pluggen, og har deffinert dette som standarden IØRJ45-39 MCP/MCSA/MCSE/CCIE/CCNA/CCNP/CCSE Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Denne siden http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/ethernetcables.html burde jo forklare det meste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå