Gå til innhold

Optimale settings for GW 6600GT GLH i BF2


Eirik2

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg er ikke supererfaren på skjermkort og manuelle settings enda og kunne trenge noen vink.

Pr nå kjører jeg på safe settings (500/1000MHZ) på kortet, og medium på alle settings i BF2. 800x600 og 60Hz, samt AF/AA av. Dette ser ut til å fungere greit.

Jeg har tidligere testet med enhanced mode (540/1150MHZ), noe som dundrer temp opp i 70-80+ og artefaktene kommer løpende (lysegrønne og lilla flash i textur). Med alle settings på high +2x AF raste temp opp i 90 på et blunk.

Er det noen som har noen settings å anbefale på dette kortet? Jeg har pr i dag standard kjøler, men jeg bytter til en arctic i løpet av morgendagen.

Hvordan går jeg frem? Er det bare å gutse vilt på settings frem til jeg får lag og deretter vurdere om jeg skal klokke opp for å fjerne lag?? Og hva med bildestørrelse? Kan jeg gå opp et hakk?

På forhånd, takk!

 

Eirik (noob)

 

Edit: Tilleggsinfo.

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke andre specs har du på maskinen din?

 

Selv med 500/1000mhz, så skal kortet ditt kjøre BF2 greit på 1280x1024 med medium/high, forutsatt at du har cpu som er 2,5ghz eller raskere og over 1gb ram.

 

Hvis du vil presse mer ut av skjermkortet ditt så foreslår jeg at du klokker manuelt, og prøver deg litt etter litt opp fra 500/1000 til du får artifacts.

Lenke til kommentar

Hei og takk for svar!

 

Jeg har følgende (nyinnkjøpte) specs:

AMD Athlon 64 3200+ 2.0GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte

 

MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16

 

Corsair Value S. PC3200 DDR-DIMM 512MB Unbuffered, Non-parity, 64Megx64, CL2.5 (X2=1024MB totalt)

 

Om du mener det skal funke greit med disse specsene på de settings du sa, så skal jeg teste det når jeg kommer hjem.

Om det da dundrer avgårde med artefakter, så er det kanskje like greit å sende det inn til Komplett med beskrivelse av problemet?

 

Du nevner jo medium/high og 1280x1024. Det er mulig det kjører greit på de settingsene og 500/1000 (og det skal jeg sjekke når jeg kommer hjem), men det somer litt irriterende er at det ikke takler det som det skal gjøre, nemlig enhanced med 540/1150.

 

E

Endret av Eirik2
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikkert at det takler enhanced, nei. En sånn overklokking er ganske drastisk. Mulig gpu'en klarer 540mhz, men tviler på at minnet er kapabel til å klare 1140.

 

Uansett, det er ikke skjermkortet som hindrer deg fra å kjøre høy grafikk, det er ram. 512mb er for lite til å la deg kjøre det uten lag. 1gb er et minimum, og jeg anbefaler 2gb. Opplevde selv himmelvid forskjell fra 1gb til 2.

Lenke til kommentar

Takk for svar!!

Kabinettet er åpent og ikke særlig varmt, men jeg jobber med løsninger for å kjøle mer uansett.

Jeg har 1gb ram, så det bør ihvertfall ikke være alt for lite.

Skal kjøpe en gig til ved høve, men da er alle slotene fylt med 512´ere. Hadde vært kult å vente til det ble så billig at jeg kunne kjøpe 1gbx2 i stedet. :)

 

Det ser ut som jeg har begynt litt i feil ende her. Jeg klokket opp uten å se hva jeg egentlig trengte. I går prøvde jeg 1024x768@60Hz med alt på medium og 2XAF(AA?).

Dette gjorde jeg på 520/1000, og alt gikk smooth uten artefakter.

Skal prøve meg frem sakte med sikkert fremover.

Vet dere hvilke av verdiene som suger mest ut av kortet? Jeg mener å ha hørt at dynamic shadows trekker en del. Tenkte jeg kunne sette "high" på det som krever minst.

Er det forresten noen tool in-game som kan gi meg FPS?

Greit nok at jeg ser når det hakker, men hadde vært greit å se det i tall også.

 

Takk igjen!

 

Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...