Gå til innhold

Mappe og filstruktur på hjemmesider

Anbefalte innlegg

Hvordan setter dere opp hjemmesiden deres med mapper og filer?

Grunnen til at jeg spør er at jeg føler at jeg gjør det på en vanskelig måte :hrm:

Hvis jeg feks skal lage en hjemmeside med la oss si fire linker/knapper/steder på siden.

"Hjem" "Blogg" "Bilder" "Linker"

Det jeg gjør er å lage en mappe for hver kategori. En mappe til "Blogg" der blogg.html, bilder etc etc ligger osv..

Det som skjer da, er at når jeg surfer siden jeg har mekket vises dir'en i adressefeltet til nettleserern min.

Feks: www.yoyoyjeje.com/Blogg/blogg.html. Det er jo egentlig ganske innlysende. :roll:

Men når jeg surfer andre sine hjemmesider vises kun www.yoyoyojeje.com hele veien, uansett hvilken kategor jeg er i :hmm:

Noen som kan forklare meg kort hvordan jeg kommer meg unna denne forbannelsen?

Og ja, jeg er nybegynner :blush:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det å ha en egen fysisk mappe for hver ting, vil jeg mene er unødvendig, bortsett fra til grafikk, osv..

Men i stedet bruke mod_rewrite slik at det i nettleseren ser ut som om det er en mappe, er mye bedre, for da kan man utifra nettleseren skjønne hvor man er og hva man gjør.. :)

Lenke til kommentar
Det å ha en egen fysisk mappe for hver ting, vil jeg mene er unødvendig, bortsett fra til grafikk, osv..

Men i stedet bruke mod_rewrite slik at det i nettleseren ser ut som om det er en mappe, er mye bedre, for da kan man utifra nettleseren skjønne hvor man er og hva man gjør.. :)

Men virker det amatørmessig å ha det som jeg har satt det opp eller går det greit?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...