Xander^ Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Hvordan setter dere opp hjemmesiden deres med mapper og filer? Grunnen til at jeg spør er at jeg føler at jeg gjør det på en vanskelig måte Hvis jeg feks skal lage en hjemmeside med la oss si fire linker/knapper/steder på siden. "Hjem" "Blogg" "Bilder" "Linker" Det jeg gjør er å lage en mappe for hver kategori. En mappe til "Blogg" der blogg.html, bilder etc etc ligger osv.. Det som skjer da, er at når jeg surfer siden jeg har mekket vises dir'en i adressefeltet til nettleserern min. Feks: www.yoyoyjeje.com/Blogg/blogg.html. Det er jo egentlig ganske innlysende. Men når jeg surfer andre sine hjemmesider vises kun www.yoyoyojeje.com hele veien, uansett hvilken kategor jeg er i Noen som kan forklare meg kort hvordan jeg kommer meg unna denne forbannelsen? Og ja, jeg er nybegynner Endret 30. juni 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
Prodigy_ Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men tenker du på mod_rewrite? Lokaltog har skrevet en artikkel om mod_rewrite: http://unrealized.org/artikkel/apache/mod_rewrite/ Edit: Skrivefeil Endret 30. juni 2005 av Prodigy_ Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hva du mener, men tenker du på mod_rewite? Lokaltog har skrevet en artikkel om mod_rewrite: http://unrealized.org/artikkel/apache/mod_rewrite/ Ok Fryktet for at jeg forklarte meg dårlig så jeg har mekket et eksempel HER leif Endret 30. juni 2005 av Xander^ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det å ha en egen fysisk mappe for hver ting, vil jeg mene er unødvendig, bortsett fra til grafikk, osv.. Men i stedet bruke mod_rewrite slik at det i nettleseren ser ut som om det er en mappe, er mye bedre, for da kan man utifra nettleseren skjønne hvor man er og hva man gjør.. Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det å ha en egen fysisk mappe for hver ting, vil jeg mene er unødvendig, bortsett fra til grafikk, osv..Men i stedet bruke mod_rewrite slik at det i nettleseren ser ut som om det er en mappe, er mye bedre, for da kan man utifra nettleseren skjønne hvor man er og hva man gjør.. Men virker det amatørmessig å ha det som jeg har satt det opp eller går det greit? Lenke til kommentar
PT Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Det er jo ikke noe problemer med å gjøre det slik nei. Om du i tillegg kaller filene dine for /blogg/index.html ol. kan du bare skrive http://dinside/blogg Men mod_rewrite er veldig elegant når du først får det til Endret 30. juni 2005 av PT Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det er jo ikke noe problemer med å gjøre det slik nei. Om du i tillegg kaller filene dine for /blogg/index.html ol. kan du bare skrive http://dinside/blogg Men mod_rewrite er veldig elegant når du først får det til Skal ha det i bakhodet når jeg mekker Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Never mind. Endret 30. juni 2005 av Lokaltog Lenke til kommentar
Domodyret Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 / Her ligger html-filene, css-ark og evt. flash-filer. /gfx Her ligger grafikk Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 / Her ligger html-filene, css-ark og evt. flash-filer./gfx Her ligger grafikk Med andre ord så mener du at jeg skal legge index.html, blogg.html etc.html i rot-mappen? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg har alt av CSS og favicon (og så klart index.php) osv i root, grafikk i /gfx, bilder i /img, filer som skal inkluderes i /inc, menybilder i /menu osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå