Dragavon Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 På Microplex's sider om Zalman Reserator 1 står dette: Hvis du utvider dette vannkjølingssettet med flere komponenter (f.eks. vannblokk til skjermkort) så bør også de være tilvirket av aluminium. Kobber og aluminium i samme vannkretsløp resulterer i galvanisk korrosjon så vi fraråder på det sterkeste bruk av komponenter som er tilvirket av kobber. Men så har de Zalman ZM-WB2: CPU vannblokk sett som inneholder det meste. Kobberbunn, hus av anodisert aluminium. Fester for Socket 478, Socket 462 og Socket 754. Eg har veldig lyst på ett Zalman Reserator system, men har ingen erfaring med vannkjøling, og er naturlig nok usikker på kva eg skal velge. Har tenkt å bygge PC med DFI hovedkort, og sette denne vannblokka på chipsettet. Men den er jo av kobber, og ifølge Microplex uegnet sammen med deler av aluminium. Men Zalmans egen CPU-blokk er jo laget av både kobber og aluminium? Eg blir litt forvirra av dette. Prater folka på Microplex tull? Kan noen med erfaring si noe om dette? Lenke til kommentar
MaxManus Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Blokken består som du påpeker av kobber, men på grenseflaten mellom kølevesken og blokken er det påført et tynt lag av aluminium. Ergo vil ikke det foregå en korrosjon. /MaxManus Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Blokken består av anodisert aluminium med kobberbunn. Bunnen er dekt med gull, så kobberet er ikke i kontakt med noe annet enn gullet som dekker den. Btw.. den blokken er noe herk. Snurrer seg rundt på festet, så kjølepastaen blir "ødelagt". Jeg fikk dessuten lekasje i en slik blokk. Endret 30. juni 2005 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå