Gå til innhold

Battlefield.no har nå ranka BF2-servere!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det som er myyyyye mer viktig er følgende info:

Med det samme vil vi også få fortelle en gladnyhet: Dice er klar over massive problemer i nettkoden

i BF2 som IKKE var tilstede i demoen (de fleste har vel lagt merke til at demoen går mye glattere enn

retailen). De jobber nå på en patch som fikser alt som var fiksa i demoen, samt litt til. På ekte EA-vis

vil denne patchen gis ut "soon"

AHHHHHHH JAAAAAAAAAAAAAAAaa :thumbup:

Lenke til kommentar

Fint at bf.no har fått rankede servere. Det som ikke er særlig fint er at de serverene jeg hittil har spilt på som drives av bf.no har hatt usannsynlig mye lagging(Har ikke prøvd de rankede ennå).Det virker som om bf.no sine servere kjører med mer spillerkapasitet enn det de klarer. Catchgamer sine fungerer helt fint dog.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Spillte på to-tre av de ranked servene nå nettopp, med store forhåpninger. men la meg komme rett ut å si det: Det søg.

Laggingen var utolererbar, folk og kjøretøy hoppet framover 30 meter av gangen, dette var ikke bare meg som opplevde (hadde selv rundt 60 i ping), men de andre som spillte på serveren også.

Og det faktum at Autobalance er av! lagene var ujevne som fy! Vi var 15 stk som var China, mot 51 (!) US players. og selv om vi ba folk bytte team, var det ingen som reagerte.

Fyttigrisen, tror jeg holder meg unna BF.no sine servere til dette blir ordnet, kan ikke spille sånn.

Lenke til kommentar
Og det faktum at Autobalance er av! lagene var ujevne som fy! Vi var 15 stk som var China, mot 51 (!) US players. og selv om vi ba folk bytte team, var det ingen som reagerte.

Autobalance er jo for sabotasje å regne i BF2. Når spillet inneholder og vektlegger sterkt de nye squad mulightene så er det rett og slett totalt idiotisk når en funksjon som autobalance plutselig splitter opp squaden din.

Catchgamer sine servere er feks. ypperlige bortsett fra at de har den idiotiske autobalance på.

Ellers er det trist å høre at den ektreme laggingen er der fortsatt. Sist jeg prøvde var det som du sier, rett og slett uspillbart. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Autobalance er nå på :)

Kodegruppa på battlefield.no er også i full gang med å skrive en bedre versjon av autobalance.

Lagginga på serverne skyldes nok linuxsoftwaren. Linjer og maskin skal ihvertfall ikke ha noe å si.

Serverene er Dual Opteron 250 med harddisker i raid-oppsett og 2GB minne per CPU (4GB totalt). Arkitekturen er 64-bits og følgelig kjører vi 64-bits versjonen av BF2-serverene.

Flunka nytt oppsett, innkjøpt til Battlefield2. Disse står på topp linjer hos Lyse.

Og til info:

Dette er info vi har fått fra Dice (dette kommer fra tastaturet til han som er ansvarlig for koding av Linux-serven):

Hello,

This is very interesting. We have not seen any relation between VoIP and

the rubberband-bug. But that's not saying that there is no relation.

Could you please report if this removes the bug or maybe if it doesn't?

I thought I should give an update on what we know about this bug.

We have been working hard with this here and have found several bugs in

the networking code that could explain things. Some of the fixes were

included in the demo, which is a later build than the one we sent out to

production (2446.12 > 2442). This explains why people haven't seen the

issue as much there. Other fixes was done after 2446, and will be

included in the patch we will release "soon".

It wasn't really an issue with the speed of the internet-connection or

the speed of the machine running the server. It was rather how the

server prioritized which objects it should send updates about to which

clients. If the client doesn't receive object-updates it will try to

update their position based on the latest information it has (basic

interpolation). This makes objects behave weird when updates are not

frequent enough.

Hopefully we have fixed all issues concerning this. If not we should at

least have made things a lot better. I guess we'll see the truth of it

when we release the patch  smile.gif

/AndreasA

Endret av Kong Kord
Lenke til kommentar
Kodegruppa på battlefield.no er også i full gang med å skrive en bedre versjon av autobalance.

Det er jo vel og bra. Default oppførsel på autobalance burde jo innebære at den først og fremst flyttet over folk som ikke er med i en squad samt at de som joinet sist er de som blir flyttet over først.

Lenke til kommentar
Autobalance er jo for sabotasje å regne i BF2. Når spillet inneholder og vektlegger sterkt de nye squad mulightene så er det rett og slett totalt idiotisk når en funksjon som autobalance plutselig splitter opp squaden din.

Fullstendig enig her, men jeg vil mye heller ha jevne lag hvor noen uheldigvis vil bli tatt ut av en squad, enn totalt ujevne lag hvor folk får lov til å bli i sin squad uansett.

Førøvrig fryder det meg å høre at autobalance nå er på på BF.no serverne, og at det jobbes med en patch mot laggingen.

Lenke til kommentar

Var på battlefield.no ranked server her om dagen. Eg og ein kompis satt i samme fly og sanka ein del badges og ribbons, men det blei ikkje registrert. Og i dag fekk eg samme medalje ommatt på ein anna server... Andre som har opplevd at det er noke gale med rankinga på bf.no serverane?

Lenke til kommentar

Skjedde med meg igår også. Det som er litt mer snodig er at bf.no var relativt lag-frie igår mens idag har noe av den laggen jeg merket første gang jeg prøvde dem for noen dager siden, slått til igjen! Er det noen settings som er forandret på serveren eller? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...