Gå til innhold

Hvor lang USB kabel?

Anbefalte innlegg

Jeg driver og vurderer sterkt å flytte pc ut til rommet utenfor pga støy. Begynner å bli litt lei av å jobbe og sove i den værste viftestøyen.

Mus og tastatur er trådløse så det er ikke noe problem. Skjermkabel må være vell 2-3 meter lang (noen tips om hvilken kabel jeg skal kjøpe?)

Det som er problemet mitt er at jeg har haugevis med USB saker som jeg ønsker å ha stående på skrivepulten. Jeg har en usb hub som jeg bruker i dag. Kablene som jeg dytter i denne er mellom 15cm og 1 meter lange. Det jeg lurer på er hvor langt jeg kan ha usb huben unna pc'en. Situasjonen med den lengste ledningen blir da slik:

Pc------??m-----USBhub------max1 meter----skrivepult

Jeg har spurt om dette på komplett. Men der fikk jeg beskjed om at max lengden mellom en usb device og en pc var 50 cm. Noe som absolutt ikke kan stemme i og med scanneren ble levert med en 1m lang usb kabel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge fra jeg husker fra hovedprosjektet mitt på ingeniørhøyskolen om USB og som stemte når jeg søkte på nett, så kan du ha maks fem meters kabelstrekk mellom USB-enheter, men dette gjelder bare hvis kablenen er skjermer og tvistet. På muser/tastatur og slik hvor man ikke bruker denne kvaliteten på kablene er maks kabellengde tre meter. Man kan koble maks fem strekk etter hverandre, og imellom disse stekkene må du ha en hubb, fortrinnsvis en hub som har egen strømforsyning. Total lengde fra maskinen din til ytterste enhet kan altså maks være 25 meter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...