Gå til innhold

Best kvalitet på XBOX -> LCD-TV


indahla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er kun NTSC-spill som støtter 720p, 1080i og hvis jeg ikke tar helt feil, 480p, og for å benytte deg av HD fra Xbox trenger du komponentkabel og komponentinngang på TV/projektor som støtter 720p/1080i. TV-en trenger ikke å være merket "HD Ready". Du trenger også en modifisert Xbox, hvis du da ikke har en original NTSC-boks. Jeg kjøpte min originale komponentkabel fra dvdboxoffice.com, kostet vel en 150-lapp eller noe (en god stund siden). Det er kun et fåtall spill som støtter 720p/1080i.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Du kan mekke en HDTV/komponent-kabel ut fra stock-kabelen. ;)

(krever loddeerfaring + noen ekstra ledninger).

 

Kun NTSC-spill vil kunne kjøre i HDTV, og bare hvis de har støtte for det. I standard NTSC oppløsning (480p/i) er oppløsningen dårligere enn om man bare kjører SCART med PAL, men FPS'en er høyere (29,97 FPS/60Hz mot 25 FPS/50Hz, grafikken "flyter bedre").

 

Merk også at noen av de spillene som støtter HDTV bare blåser opp tekstur o.l. (Enter The Matrix), så man merker ikke noen ekstrem kvalitetsforskjell. Anbefaler å teste ut NTSC-versjonen av FIFA Street. ;)

 

I tillegg får du mulighet til å kjøre progressivt. XBMC fungerer ypperlig i HD - det blir en helt annen opplevelse å se på bilder i HD.

 

Ble visst litt mye, hehe :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...