zarz Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 1. Hvor mye koster en slik kabel som gjør at man støtter høyere oppløsning? 2. Man må vel ha en HDTV ready e.l ? 3. Hvor mye støtter Halo 2 i oppløsning? Lenke til kommentar
Wahallah Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Halo 2 Støtter 480p og du trenger en HD ready tv eller en projektor som støtter HD. Det jeg lurer på er om spillene må være NTFS eller PAL eller om det ikke spiller noen rolle i det hele tatt? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Det er kun NTSC-spill som støtter 720p, 1080i og hvis jeg ikke tar helt feil, 480p, og for å benytte deg av HD fra Xbox trenger du komponentkabel og komponentinngang på TV/projektor som støtter 720p/1080i. TV-en trenger ikke å være merket "HD Ready". Du trenger også en modifisert Xbox, hvis du da ikke har en original NTSC-boks. Jeg kjøpte min originale komponentkabel fra dvdboxoffice.com, kostet vel en 150-lapp eller noe (en god stund siden). Det er kun et fåtall spill som støtter 720p/1080i. Endret 8. august 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Wahallah Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har lett og lett i norge etter HD packen. Fant den hos Nettdata til 700 kroner, for noen svin. Etter litt om og men fant jeg den i trondheim til 275 (http://www.digiworks.no/forside/xbox/kableradaptere/hdtv-kabel/) men den ser ikke original ut heller. Finner den ikke på dvdboxoffice Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Wahallah: Du finner den her. Den balanserer på 200 kr-grensa. Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Test Amped 2 når du har installert alt. Helt rå grafikk. Bildet er bra i høyere oppløsnings-spill, men når jeg skal se DVD f.eks. kommer det noen vertikale streker i bildet. Ser ikke ut. Dette skjer ikke når jeg bruker scart, kun komponent. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du kan mekke en HDTV/komponent-kabel ut fra stock-kabelen. (krever loddeerfaring + noen ekstra ledninger). Kun NTSC-spill vil kunne kjøre i HDTV, og bare hvis de har støtte for det. I standard NTSC oppløsning (480p/i) er oppløsningen dårligere enn om man bare kjører SCART med PAL, men FPS'en er høyere (29,97 FPS/60Hz mot 25 FPS/50Hz, grafikken "flyter bedre"). Merk også at noen av de spillene som støtter HDTV bare blåser opp tekstur o.l. (Enter The Matrix), så man merker ikke noen ekstrem kvalitetsforskjell. Anbefaler å teste ut NTSC-versjonen av FIFA Street. I tillegg får du mulighet til å kjøre progressivt. XBMC fungerer ypperlig i HD - det blir en helt annen opplevelse å se på bilder i HD. Ble visst litt mye, hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå