Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei! jeg driver med en slags hjemmeside, og tenker på å lage en meny på siden. Vet ikke hva det heter på "fagspråket" men når jeg sier meny tenker jeg på en meny som er på bildet. Hvordan koder må jeg bruke for å få til dette? Noen som kunne gitt meg et eksempel? Mvh. Lasse Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Til det bruker du en uordnet liste, ul. Eksempel: <ul> <li><a href="#">Home</a></li> <li><a href="#">About</a></li> <li><a href="#">Store</a></li> <li><a href="#">Contact</a></li> </ul> Se også: http://www.alistapart.com/articles/taminglists/ Lenke til kommentar
Kanetheheatsink Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Ja, fikk det til nå. Men hvordan kan jeg få selve siden min til høyere for den igjen? Lenke til kommentar
Mira Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Du lager menyen inne i en f.eks en <div> og setter den til float: left;. Men alt dette lærer du hvis du setter deg litt mer inn i HTML og CSSens verden før du lager en side. Endret 30. juni 2005 av Mira Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hvis du mener en valig to-kolonners layout: HTML: <div id="venstre"> Menyen din her </div> <div id="hoyre"> Resten av siden her </div> CSS: #venstre { float:left; width:Xpx; } #hoyre { float:left; width:Xpx; } Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 sett float: left; på selve menyen (<ul>) i css og sett float: right; på det som skal vere til høyre for menyen Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 sett float: left; på selve menyen (<ul>) i css og sett float: right; på det som skal vere til høyre for menyen Det holder ikke, da ul er et blokkelement, og vil fylle hele bredden. Derfor må bredde legges til på begge elementene som skal floates. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå