Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Hei Jeg er i ferd med og bestille deler til en Pc som jeg skal bygge opp helt fra starten av. og jeg lurer på, hva er egentlig best AMD eller Intel. og jeg lurer på hvilken fordeler de har?!?! Takk på forhånd Mvh Exor [EDIT] Har valgt AMD men lurer på hvilket skjermkort som jeg burde velge må ha et PCI-Express Endret 30. juni 2005 av Delta_progeny Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hva skal PCen brukes til? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det meste egentlig. men en del spilling sånne spill som F.ex BF2 Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 AMD er gjenrelt litt bedre enn Intel til spilling, men du merker ikke forskjell Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 ok har i grunn funne en bra AMD pakke, men va ikke helt sikker Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Dette er vel egentlig et cpu spørsmål, så finner vi nok et passende hk når du har bestemt deg. Ellers er jeg ening med andre her, AMD kommer vel generelt litt bedre ut i pris/ytelse pr i dag. Og er klart beste valget hvis hovedvekten legges på spillytelse. Intel er på sin side bedre på multitasking og noe videoredigerings oppgaver har de også vist seg sterke. Men spør du meg koker dette nærmest ned til en smaksak, eller om man driver mye med spesielle oppgaver, og rett og slett sjekke tester hvilken som yter best i ditt bruksområde. Forskjellene er nok uansett knapt merkbare. Sammen med et passende bra skjermkort er jo det du har linket til en god maskin det. Om det er det mest lønnsomme vet jeg ikke, men i alle fall en dugelig pc til både spill og annet. Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 ok har i grunn funne en bra AMD pakke, men va ikke helt sikker bra pakke det der Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Takk før alle svar. har bestemt meg før AMD men kordan Skjerm kort er best til den pakken jeg tidligere nevnte?!?! ATI Radeon 9700 pro skulle visst være ganske bra men finner ikke den noen plass på nettet?!?! Endret 30. juni 2005 av Delta_progeny Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Vil du spille bf2 med sånn noen lunde grei grafikk, så anbefaller jeg 6600gt. 9700pro er jo et dårligere kort. Også er bf2 opengl spill, og da er nvidia kortene bedre egnet til akkurat det spillet. Du kan gjerne gå oppover også Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Takk før alle svar. har bestemt meg før AMD men kordan Skjerm kort er best til den pakken jeg tidligere nevnte?!?! ATI Radeon 9700 pro skulle visst være ganske bra men finner ikke den noen plass på nettet?!?! Det er et gammelt kort.. Forøvrig har jeg en maskin med AMD XP 3200+ prosessor, og en med Intel P4 3,0 GHz. Like mye ram, samme type disk, nesten samme skjermkort (litt bedre i AMD'en). På World of Warcraft er det mange som har klaget over lagg når man kommer inn i de store byene, særlig Ironforge. Saken er den at på Intel maskinen er det så og si INGEN lagg, mens på AMD'en "fryser" hele spillet i flere sekunder når man kommer inn. Jeg aner ikke hvorfor dette skjer, men inntil noen gir meg en god forklaring så blir det Intel på meg nesten gang. Kanskje litt snevert grunnlag, men det irriterer meg grundig. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Takk før alle svar. har bestemt meg før AMD men kordan Skjerm kort er best til den pakken jeg tidligere nevnte?!?! ATI Radeon 9700 pro skulle visst være ganske bra men finner ikke den noen plass på nettet?!?! 9700 pro er et ganske gammelt kort, og kan være vanskelig å få tak i. Men husk iallfall at du må ha et Pci-expresskort. edit: her er et bra skjermkort til en billig penge. Hvis du ikke vil ha nvidia, så kan x600 eller x700 være aktuelt. Endret 30. juni 2005 av V36a Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 ok. bra du sa i fra Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 klilleng Skrevet 30/06/2005 : 13:39 Jeg aner ikke hvorfor dette skjer, men inntil noen gir meg en god forklaring så blir det Intel på meg nesten gang. Kanskje litt snevert grunnlag, men det irriterer meg grundig. Var derfor jeg nevnte at det kan være greit og sjekke tester for akkurat det man driver mest med. Det er jo faktisk ikke i ALLE spill Intel får bank av AMD. Det kan også være andre grunner til dine problemer. (Men som du sier, kanskje litt snevert grunnlag, om det ikke er det spillet du bruker 90% av tiden ved pc'n på da ) Delta_progeny , jeg ville siktet meg inn på Nvidia 6600GT om det er i den prisklassen du har tenkt. Er nok det beste pris/ytelse man får. Men det det begynner og dukke opp fler og fler gode tilbud på enda bedre kort, og nå som det har kommet ny generasjon gpu'er vil det nok bli fler av dem fremover. Noe dårligere enn 6600GT ville jeg ikke satt inn i det oppsettet du har så langt. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 fant et bra kort MSI GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, NX6800GT-T2D256E, Retail men fungerer det bra med den pakken jeg har valgt?? Lenke til kommentar
V36a Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) fant et bra kort MSI GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, NX6800GT-T2D256E, Retail men fungerer det bra med den pakken jeg har valgt?? Ser ingen grunn til at det ikke vil fungere bra nei. edit: forandre emnetittelen din Delta_progeny.. Endret 30. juni 2005 av V36a Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Velg da heller feks Gainward Gt6800 gs, koster mindre og like bra/bedre. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) takk så ganske bra ut og var ganske billig og det funker vel greit med den pakken jeg har valgt!?! Endret 30. juni 2005 av Delta_progeny Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Velg da heller feks Gainward Gt6800 gs, koster mindre og like bra/bedre. Enig. Et veldig godt kort. Så til den som mente 9700pro var et dårlig kort, det er et utdatert kort, men ikke et DÅRLIG kort. Måtte bare si det. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ja, det skulle fungere flott sammen. Bør kanskje sjekke ut hva annet som finnes også, det Gainward kortet var bare et veldig mye bedre kjøp enn det du hadde satt opp først, men ser ikke bort fra at du kan finne enda bedre tilbud, evnt også sjekke ut ATI's X800/850 kort. Lenke til kommentar
V36a Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Bare det er Pci-e vil det fungere ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå