Mollekanin Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Gikk i anskaffelse av et nytt minnekort til kameraet mitt nå. Det ble da enda et Lexar minnekort da jeg var meget fornøyd med mitt forrige. Men det jeg fant ut av er at det desverre er av den modellen som er rammet av en firmware-feil. Er det noen andre eiere her av Lexar 80x minnekort hvor produkjsonskoden ender med "A4B6"? Og om noen, har dere erfart noen problemer med disse? Lenke til kommentar
namla Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Har et Lexar 512MB kort som ender på "A4B6". Forholdsvis nytt, men har ikke hatt noen problemer med det. Hva er det som feiler kortet ditt? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det er en firmware issue mellom enkelte Canon-kameraer og enkelte Lexar CF. Sjekk for siste informasjoner hos Canon eller Lexar. Lenke til kommentar
Mollekanin Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) jeg fikk det i går så har ikke fått testet det enda, men fikk det i posten og så at det var et av de velkjente "feilkortene", selv om det blir feil og si da det kun rammer de som bruker Canon dSLR... Problemet som kan oppstå er om man skulle trykke på preview knappen mens kameraet skriver til kortet. For da kan det hende at man mister bildene som skal skrives til kortet.. Edit: Skriver som en dust Endret 30. juni 2005 av Mollekanin Lenke til kommentar
MEI Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Såvidt jeg har forstått oppstår bare feilen i bruk med Canon-kameraer. Mitt 1GB kort med endelsen A4B6, har i hvertfall fungert fint i over et halvt år nå, med D70. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg har 1GB Lexar med de serienummeret, og jeg har ikke hatt noen problemer enda. Har Canon 20D, men skal bytte det siden er en kjent feil med de kortene og Canon DSLR. Lenke til kommentar
Fready Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg har også dette kortet (A4B6), og det har ikke vært problemer med det i bruk sammen med mitt Canon EOS350D. Hvem henvender en seg til for evt. å bytte/oppgradere dette kortet? Mvh Fready Lenke til kommentar
namla Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Akam har skervet en artikkel om dette problemet: Feil på Canon EOS kan føre til tapte bilder Står noe på Lexar sine hjemmesider: Lexar.com Lenke til kommentar
andreash Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du skal ta kontakt enten via den infoen på Lexar sin side ang RMA. Klikk her for den Eller du kan ta kontakt med en av distributørene i Norge. Interfoto er en av de. Lenke til kommentar
Tmzzr Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg har også et A4B6-kort og dette streiket i dag etter vel en mnd. bruk! Har brukt kortet på en Canon 350D. Får ikke kontakt med kortet i det hele tatt. Jeg regnet med jeg bare måtte oppdatere firmwaren da jeg begynte å få feilmeldinger på kameraet og mistet bilder, men det var nytteløst da man må legge noen filer inn på kortet for å oppdatere. Møkk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå