Shotherra Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Hvis du skal ha justerbar clutch tror jeg nok du må en god del opp i pris.Kan sikkert skru den opp og sette inn litt spacere etc, men sånt tør jeg ikke. mente ikke akkurat justebar clutch. Men om det går ann å justere på veier clucthen slik at den ikke tar så brått? Nyere biler har jo hydraulisk clutch.,.. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Ah, hehe, sånn sett ja. Du kan bare justere hvor langt inn du må trykke før den tar. Sensitiviteten akkurat når den tar og slipper vil fortsatt være den samme. Jeg har aldri vært borti hydraulisk clutch, så om det er mulig med en sånt system aner jeg ikke. Lenke til kommentar
Kris10ne Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 Hvis du bytter bremser og dempere i tillegg vil du sannsynligvis få det godkjent, og få en bedre bil. Du kan dra til Biltilsynet der du bor (eller i nærheten en plass) og spørre selv. F.eks. min 99' Celica. 116 hk originalt. Hvis jeg skal inn med en turbo her (og få det godkjent) må jeg gjøre betydelig mye mer enn bytte bremser og dempere. Hele rammen til bilen må være godkjent for den effekten du planlegger å ta ut av motoren. I tillegg til clutch, girkasse, selve motoren/blokken, understell (fjærer og dempere), innsug, kjøling, eksosanlegg, bremser, dekk osv.. I tillegg til andre ting som utslipp og støy (fra eventuelt nytt eksosanlegg osv). Det er _ingen_ enkel måte å turbolade en bil som ikke er bygget for det hvis du skal ha jobben og bilen godkjent etterpå. Enkelt og greit. Og når du tar steget og gjør en sånn jobb, må du også tenke på slitasjen på bilen din. Hvis motoren har gått langt i utgangspunktet så kan en turbo være spikern i kista. Tar du deg tid og legger nok penger i prosjektet så vil du få det godkjent, men da snakker vi ikke bare om å bytte et par bremser og tro at alt blir bra. Jeg sier ingenting for å prøve og stoppe folk fra å gjøre slike ting, men hvis du skal ta steget for å turbomate motoren din så bør du tenke på _alt_ før du begynner. Selvsagt, alt dette vet jeg og alt det er en kost jeg har tenkt til å ta ;o) Hva tenker du på når du sier langt, det er en 2003 modell, har gått 53000. Renger ikke med at det er no spiker i kista da akkurat? Lenke til kommentar
Kris10ne Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 En annen ting er jo å turbo konvertere en bil som også har blitt levert med turbo fra fabrikk... Ta min Vectra A uten turbo... Denne modellen kunne leveres med turbo fra Opel, noe min ikke har... Når jeg skal gjøre det, så er det ikke så vanskelig å få det godkjent som f.eks Opel Kadett A... (denne blei ikke levert med turbo fra Opel) Den Almera'n jeg har har aldri kommet med turbo, så jeg må gjøre en hel del for å få fikset det. Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg kjører med AP Racing 4-paddle sinter til daglig. Den er noe bråere enn standard, men den blir litt mykere etter noen mil og du venner deg mye til det og. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg kjører med AP Racing 4-paddle sinter til daglig. Den er noe bråere enn standard, men den blir litt mykere etter noen mil og du venner deg mye til det og. er det clutchen du tenker på? Mye ga du for den og hvor fikk du tak i den? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Mener jeg ga 2500 hos Kollevold. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Mener jeg ga 2500 hos Kollevold. Hvor ligger det da? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 En annen ting er jo å turbo konvertere en bil som også har blitt levert med turbo fra fabrikk... Ta min Vectra A uten turbo... Denne modellen kunne leveres med turbo fra Opel, noe min ikke har... Når jeg skal gjøre det, så er det ikke så vanskelig å få det godkjent som f.eks Opel Kadett A... (denne blei ikke levert med turbo fra Opel) Den Almera'n jeg har har aldri kommet med turbo, så jeg må gjøre en hel del for å få fikset det. Er bare vanskeligere å få det godkjent siden Biltilsynet ikke har noe å gå etter... Noe mer jobb, å litt flere timer Men mulig er det Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 14. juli 2005 Del Skrevet 14. juli 2005 Kollevold ligger på Liertoppen rett før Drammen på vei fra Oslo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå