Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble 3 hybler på nett.

Anbefalte innlegg

Skal legge inn TP-kabel til 3 hybler i kjelleren.

Vennligst ikke foreslå Trådløst, da jeg har prøvd det i et år med bare sånn middels resultat.

Er det slik jeg må orge det:

Kabel fra min switch oppe til en switch som står i kjelleren, og 3 kabler ut fra denne switchen i kjelleren??

:hmm:

PS: Plana er å kjøpe Denne duger vel den??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ok ut. Er hvad du behøver.

Sjekk om det skal kryssa kabel imellom de to switcher. Du kan evnt. lave et prøveoppsett med et alm. kabel først og se om du har forbindelse.

Fra switchen oppe, kan du bruke en alm. port til det kabel som skal i switchen i kjelleren, men her skal du koble den til i "uplink" porten.

Hilsen tukols

Lenke til kommentar
Ser ok ut. Er hvad du behøver.

Sjekk om det skal kryssa kabel imellom de to switcher. Du kan evnt. lave et prøveoppsett med et alm. kabel først og se om du har forbindelse.

Fra switchen oppe, kan du bruke en alm. port til det kabel som skal i switchen i kjelleren, men her skal du koble den til i "uplink" porten.

Hilsen tukols

Det er vel "eldre" huber/switcher som hadde denne "uplink"-porten...

Jeg har ikke sett denne porten på dagens switcher...

Jeg kjører et nettverk fra 1. etg til kjelleren, fra en switch til en annen....bruker bare vanlig kabel og hvilken som helst port..

De aller fleste av dagens switcher har "autosensing", som vil si at switchen selv finner ut om den trenger kryssa eller ikke og gjør om selv etter behov.

Lenke til kommentar

Ang. om jeg må ha kryssa kabel eller ikke mellom de switchene.

Den oppe er en 3com med autosensing, mens den nede er en litt eldre SMC UTEN autosensing, vil det da si at 3comen fixer det siden den er autosensing???

LATHORV: overvåkingsprogram/limiter åssen funker dette, hvilket progg anbefaler du???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...