Gå til innhold

Fet HTPC m 7800GTX

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg vil gjerne bygge en fet HTPC - er så lei store bråkete klosser av noen PC'er og gleder meg til den jeg har går på hodet ut. Behovet for å stå med hodet inne i maskinen for å skifte komponenter har også falt vekk de siste årene, nå er det meste bare grafikkort som skiftes ut av og til.

Spørsmål: Vil en HTPC kunne romme en 7800GTX uten å gå for varm? Sikkert. Men kan den romme to hvis jeg senere kjøper enda en for SLI? Ellers vil det være svært lite komponenter i HTPC'en, for å spare både plass, varmeutvikling og strømforbruk (400w strømforsyning).

Noen som har gode erfaringer med en gitt HTPC? Helst fra Komplett siden jeg foretrekker å bestille alt fra ett sted, eller Microplex for de gutta har skikkelig peil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så hva er egentlig forskjellen mellom en PC og en HTPC? Jeg vil ikke lengre ha PC'er som er en stor kasse som bråker, men en liten sexy sak.

Kommer til å bruke denne på et rom koblet til en 37" HDTV LCD, både til å spille, surfe og litt jobb.

Tror jeg lander på undernevnte ettersom den har 3 vifter og et fint design - helt atx kompatibel så jeg kan bruke min silent 400w strømforsyning - kan også enkelt oppgraderes hvis PSU'en ikke holder til SLI den dagen jeg evt går for et 2. 7800gtx.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308676

Er det noen grunner til at jeg ikke skulle gjøre dette? Er nok plass til mine komponenter i kabinettet, og både watt og varme ser ut til å være grei.

Lenke til kommentar
Så hva er egentlig forskjellen mellom en PC og en HTPC? Jeg vil ikke lengre ha PC'er som er en stor kasse som bråker, men en liten sexy sak.

Kommer til å bruke denne på et rom koblet til en 37" HDTV LCD, både til å spille, surfe og litt jobb.

Tror jeg lander på undernevnte ettersom den har 3 vifter og et fint design - helt atx kompatibel så jeg kan bruke min silent 400w strømforsyning - kan også enkelt oppgraderes hvis PSU'en ikke holder til SLI den dagen jeg evt går for et 2. 7800gtx.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308676

Er det noen grunner til at jeg ikke skulle gjøre dette? Er nok plass til mine komponenter i kabinettet, og både watt og varme ser ut til å være grei.

HTPC står jo som oftest i stua, et filmrom elns. Den må da være anonym (eller stå i stil med resten da) og stille. I en htpc legger man vekt på litt andre ting (f.eks. kjøper man kanskje ikke et gamer_gfx_deluxe kort aka 7800GTX, men et (f.eks.) som er beregnet for å ha bra kvalitet for film (tv-out port(?)). Lydkort kan være litt annerledes å velge ut+++. Skjønner? Hw. har imidlertid en omfattende guide for bygging av htpc.

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

ja, skjønner og er enig, men ser ikke hvorfor et deluxe gamer kort ikke kan gå i disse. 7800gtx'ene bråker ikke så mye iht reviews.

jeg vil bruke den som "powerpc" nå + mediasenter, og kunne sette den i stuen senere :) farvel for alltid til miditower og bråk :)

Jeg bestiller i dag :)

Lenke til kommentar
Synes det høres mer ut som du tenker på en SFF.

Det er nok tingen! De ligner jo litt når man ser på dem :hmm: (sff og htpc).

En sff med bra hw (deriblant 7800gtx) er ikke noe "problem" :thumbup: Du bør kanskje beregne mer enn 400W psu, hvis det ikke er en med steike god kvalitet da seff.

2400 posts :w00t:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...