FalcoN200285 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) hva mener de med 4 x 60 Watt forsterker på en cd spiller jeg kikket på denne cd-spillern Er det mulig å bruke disse høytalerne uten forsterker? i bilen? det jeg skal fram til, er om Cdspilleren holder å drive de høyttalerene jeg viste link til? vis jeg skal skal ha sub trenger jeg ekstra forsterker ikke sant? Endret 30. juni 2005 av geromino Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Holder fint til å drive disse den der, men det er Watt RMS du bør se på om du i det heletatt skal se på Watt. Anbefaler å se deg om på forumet om hva som anbefales. Personlig foretrekker jeg heller komponentset foran og sub bak. Null i hattehylla, det bare roter til lydbildet. Et skikkelig montert komponentsett foran høres godt av de i baksetet, men som nevnt, les litt rundt på forumet Lenke til kommentar
FalcoN200285 Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 ok vis jeg ønsker meg 3000w sub bak hvor sterk forsterker trenger jeg da? har dere noe anbefalinger av frontsett høytalere eller suber ? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Som sagt; Watt er mer villedende enn veiledende. Skal du ha en forsterker som pøser ut 3000W RMS så trenger du også en dynamo som klarer å levere ~300A. Mye effekt er ikke alltid ensbetydende med bra eller mye lyd. Følsomheten på elementene har mye mer å si. db-skalaen er som kjent logaritmisk. At et element takler 3000W RMS er ganske uvanlig og disse låter somregel ræva da de kun er lagd for å lage mye og ikke bra lyd. Søk på "db skala" og "følsomhet" her så finner du mye nyttig info. Det jeg anbefaler er å finne elementer av god kvalitet med høy følsomhet, en strømsterk og god 5kanaler og en ok spiller. Da har du så det holder i bøtter og spann! Endret 30. juni 2005 av Jalla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå