int20h Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 For kort tid siden introduserte Intel 64-bit-støtte (EM64T) i Celeron D-serien. Det forberedes priskutt på hele denne serien mot slutten av kommende måned. Les mer Lenke til kommentar
V36a Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Da håper jeg på et brukbart priskutt på Athlon 64, da kanskje det blir aktuelt å oppgradere. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg håper at det kommer det stort priskutt på sempron. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg synes ikke priskuttene er spesielt merkbare. Det er snakk om små justeringer, og det ser man vel bedre om priser vs. MHz plottes på en kurve med 0 som base. Se vedlagte fil. Den striplede linjen er en linje som viser hvordan en tenkt proposjonal pris ser ut. Dvs. 29 MHz/dollar hele veien. Det at kurvene for Celeron D stiger brattere enn den striplede linjen betyr at man betaler langt mer for de siste MHz'ene enn for de første. Eksempelvis koster Celeron D 2533MHz 69 dollar. Ved å øke frekvensen med 26% opp til 3,2GHz, så koster det altså ikke 26% mer men hele 70% mer. Sjekk kurvene her: Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Og overraskelsen i denne konklusjonen er hvor? Har da vært slik at man betaler uporposjonalt mye for top end modellene i forhold til nestemann på lista i alle år... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Ja, det er gammelt nytt, men sikkert mange som ikke er klar over det likevel. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 det som overrasket mest er at du gadd å lage graf Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Jaja, fort gjort Men det trengs litt grafer i blandt for å få oversikten. En tabell med tall kan være ganske uoversiktelig i forhold til grafer. Jeg lager ofte grafer på ting for å analysere men legger det skjelden ut hit. Tenkte bare at det kanskje var flere enn meg som lager grafer eller gjerne skulle sett en graf og kunne ha nytte av den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå