tehwin Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 OS: Windows 2000 Professional. Jeg har hatt Billion BIPAC PCI isdn kort i ett år nå, det har funket perfekt uten problemer den tiden. Men nå for 3 dager siden da jeg prøvde connecte til internett(online 150) så fikk jeg denne error msg: "The modem (or other connecting device) has reported an error." Siden da har jeg ikke kommet meg på internett. Jeg har prøvd å skifte drivere, byttet PCI port, formatertlagt inn windows på nytt (3 ganger). Men uten hell :sad: Jeg lånta også kompisen min sitt ISDN kort, som er akkurat samme kort som jeg har, fikk samme error message da også. Etter en stund tenkte jeg at det kanskje var i selve ISDN boksen problemet var, men den andre maskina funker fint(som er connecta til samme isdn boks). Prøvde tilogmed isdn kabelen min på den andre maskina, det funket fint. Så nå har jeg absolutt ikke peiling på hva som er galt :sad:. Noen som vet hva problemet kan være? Jeg setter pris på all slags hjelp. PC specs: Athlon XP 1800 Abit Kr7a RAID hovedkort. (BIOS version: 9N. 256 Apacer DDR ram. Western digital 7200 RPM 27,3 gb. Western 7200 RPM 13,6 gb. Gainward GF2 Pro. (Detonator 29.40) Soundblaster Live! Billion BIPAC PCI isdn kort.(nyeste drivere) Lenke til kommentar
J.E Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg har vært ivrig bruker av forumet lenge, vi snakker år, men dette er første gangen jeg svarer på noe som helst her inne, og da leser jeg selvfølgelig posten din galt så jeg hadde skrevet mye og utdypende om hva jeg trodde var galt,men så leste jeg den engang til og da så jeg du hadde luket ut det jeg svarte på så jeg var nødt til å redigere denne meldingen, håper noen kan hjelpe deg. Beklager Mvh John.:oops: [ Denne Melding var redigert av: J.E på 2002-07-26 07:44 ] Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 http://modemsite.com/56k/duns650.asp Kan det skyldes feil i driver file ? NB. Husk å avinstaller gamle drivere før installasjon av nye. Til dynalink brukes : 1. Run "SPW95.EXE"(95/98/ME) or "SWP2000.EXE"(2000/XP) to clean ISDN information. 2. Shutdown machine 3. Don't have to remove exist ISDN cards from machine 4. Power on machine 5. Install drivers as usual pnp devices <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: tag1 på 2002-07-26 08:05 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: tag1 på 2002-07-26 08:17 ] Lenke til kommentar
tehwin Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Takk uansett :smile: Har forresten enda ikke klart å finne ut av problemet. Unnskyld hvis posten min var litt "vanskelig" å lese. Lenke til kommentar
ddrojoa Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Hvis du bruker Telenor sin egen programvare, i stedet for å lage en egen oppkobling, ligger sikkert problemet i programvaren fra Telenor. Hvis du ikke har gjort det, så konfigurer manuellt en ekstern oppkobling etter å ha fjernet alt som heter Telenor i fra maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå