Knugo Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har just begynt å snuse litt på overklokking, så ikke le :smile: Det jeg lurer på er: Hvis jeg setter opp CPU FSB fra 100MHz => 120MHz skulle jeg få 2.4GHz (sånn som jeg har forstått det. Riktig?) Kan jeg forresten hoppe fra 100 til 120MHz med en gang, eller skal dette gå gradvis?. Hvor mye skal jeg da juster opp cpu spenningen??? Jeg har alternativet AUTO på CPU VCORE, vil den da justere seg selv hvis jeg høyner CPU FSB? Er det noe annet jeg skal justere opp enn dette? Kan man klokke opp "rammen" ? DRAM frekvensen står på 200 MHZ! Og skal jeg da justere opp RAM spenningen og? Jeg har DDR DIMM RAM pc2700. Hvordan klokker man opp Skjermkortet? Ble mange spørsmål på en gang dette :wink: Men svar på det du vet, er takknemlig for all hjelp.... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Øk alltid litt og litt når du overklokker, ikke ta store steg om gangen. Vcore på auto betyr at hovedkortet gir prosessoren den spenninga den skal ha avhengig av hvilken prosessor du har, den er uavhengig av fsb. Fsb styrer også minnehastigheten, så klokker du opp fsb, følger minnet med. Det er derfor det er lurt å ha bra minne hvis man skal overklokke. For å klokke opp skjermkortet bruker man som oftest et eget overklokkingsprogram, for eksempel powerstrip. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
OmBot Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Jeg er intet geni på dette området, men den overklokkingen skulle gå helt greit. Jeg kjører min P4 1.8 på 2.4 med standard vifte-kjøling. Har da satt Vcore til 1.6 (er ikke sikker på om det var nødvendig.) Som sagt, er ingen ekspert, så det er sikkert andre som kan gi mer utfyllende svar.... ) Lenke til kommentar
Knugo Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Takker så langt :smile: Håper på mere hjelp.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå