Gå til innhold

THX - Billigst mulig

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå bør du ikke se deg blind på THX-merket. THX er ikke "all that". Ikke avgjør kjøp av Hi-Fi-utstyr på grunnlag av THX eller ikke THX. Men for å svare på spørsmålet ditt, du får jo kjøpt relativt rimelige pakker med aktive PC-høyttalere som er THX-merket, så du trenger ikke å grave så veldig dypt i lommeboka.

Lenke til kommentar

Har ingen planer om å velge det.. Har hatt peptalk'n med mange om dey med THX! :) Så DTS er nok for meg, men når jeg tenker på annlegg så tenker jeg på HiFi-standarden! Vet jo man får tak i THX-høyttalere til PC, har desverre to par 5.1 nede (modern og stefaren min).. Liker godt lyden, spesielt på SW Episode 1 under podracinga! :love:

Jeg avgjør kjøp av ihvertfall høyttalere på grunnlag av dynamikk, renhet, naturlighet (noe som heter det? :p) og kvalitet! Og naturligvis pris da, hehe..

Edit: Må legge til at jeg er nybegynner når det gjelder HiFi.. Lyd og bilde generelt også for den saks skyld! Men har en til tider frelst far som legger igjen en hau av blader på dassen som jeg alltids får tid til å lese igjennom! :)

Men altså.. Jeg synes lyden ble helt überdynamisk med THX, eller kanskje jeg bare har et dårlig lydøre?

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

det stemmer. Det er en standard som setter krav til hver enkelt element i en kino: kabler, høyttalere, lerrett, vegger, tak og materiale i alt sammen.

Er ikke enkelt å få en hjemmekino THX godkjent, men har man penger er det mulig. Gutta fra lucas arts kommer å hjelper til å vanlige kinoer og det burde være mulig å gjøre det hjemme også.

Jeg har en THX forsterker men bruker THX funksjonen nesten aldri

Lenke til kommentar
Men altså.. Jeg synes lyden ble helt überdynamisk med THX, eller kanskje jeg bare har et dårlig lydøre?

Hvis du vet hva THX er skjønner jeg ikke helt hvordan du kan si noe slikt.

Du skriver i den andre tråden din at du har ca 7000 kr å bruke på anlegg.

Du vil heller ikke kjøpe brukt,men skal ha helt nye produkter.

For de 7000 kr skal du altså ha THX godkjent forsterker og høyttalere som i tillegg skal ha høy lydkvalitet?

Det kan jeg si med en gang at det får du ikke.

Hvis du skal ha litt lydkvalitet må du kjøpe deg en brukt forsterker og 2 stk brukte høyttalere.

Lenke til kommentar

THX betyr ingenting. Logitech har betalt lucasarts masse kroner for å få THX på sine produkter. Hvis de ikke ville vært THX sertifisert så tipper jeg at de kunne solgt dem 30% billigere uten å tjent noe mindre penger.. Så egentlig så er THX sertifisering på pchøytalere noe dumt som presser prisene i været.

Hvis en kino skal THX sertifiseres er det noe annet.. Da må hele rommet konstrueres riktig. Men jeg tror jeg skal kjøpe meg et skilt hvor det står "THX certified products".. Hadde jo flere THX produkter før ,men nå har jeg nok med Marantz Receiveren min =)

Men det virker som logitech er et godt kjøp for deg.. Selv skulle jeg gjerne hatt noen små stativhøytalere som var bygget rundt Seas Exel elementer. Problemet er at ferdighøytalere med slike elementer fort koster 20.000 ;)

Endret av CFD
Lenke til kommentar
Hvis en kino skal THX sertifiseres er det noe annet.. Da må hele rommet konstrueres riktig. Men jeg tror jeg skal kjøpe meg et skilt hvor det står "THX certified products".. Hadde jo flere THX produkter før ,men nå har jeg nok med Marantz Receiveren min =)

marantz reciever har du?

Forresten så finnes det en sertifisering til spill og lydprodukter til data. Mener det heter THX game. Har sett det et eller annet sted men finner det ikke igjen akkurat nå

Lenke til kommentar
marantz reciever har du?

For tiden har jeg en kjedelig Marantz 5200. Jeg kjører alle høytalerne til small og lar 2stk Dynabel Phobos gjøre jobben med de lave frekvensene. Marantzen spiller meget fint ,men man hører at receiveren har litt dårlig kontroll på bassen hvis jeg setter høytalerne til large. (Noe annet ville vært merkelig siden ingen receivere har så veldig god kontroll i bassen)

SKal kvitte meg med den og kjøpe en Cayin 1205.1 ,men nå spørs det om jeg får så mye som jeg vil ha for den da. Vil ha 2750kr for den ,men den ser helt ny ut og låter meget bra til prisen.

Lenke til kommentar
Selv skulle jeg gjerne hatt noen små stativhøytalere som var bygget rundt Seas Exel elementer. Problemet er at ferdighøytalere med slike elementer fort koster 20.000 ;)

Er ikke du selvbygger da, CFD?

Eltek selger jo sine Exact-kit som bygger på Exel-elementer, iallefall i bassen. Diskanten er vel Scan Speak? Vil huske at du må ut med 6-7000 for kit uten kabinett.

Lenke til kommentar

Jeg er selvbygger for alle pengene. Liker ikke å kjøpe noe ferdig hvis jeg kan få det billigere selv,men innenfor flere segmenter så er det faktisk umulig å matche prisen til feks proson. Men innenfor de litt dyrere prisklassene så er det penger å tjene

Dynabel Exact med de medfølgende elementene er meget behagelig å høre på og de koster 9600kr inkl kabinett hvis jeg ikke husker feil?

Akkurat nå er jeg på ferie ,men jeg holder for tiden på å bygge noen høytalere med disse elementene: http://creativehifi.com/catalog/product_in...ca97dda2102af07 og http://creativehifi.com/catalog/product_in...?products_id=29

Med en slaglengde på 10mm p-p så gir disse også et godt "trøkk" ,men ikke i nærheten av noe Cerwin Vega (men hva f... skal jeg med det?)

Jeg vil si at disse ikke låter så veldig mye dårligere enn høytalere med EXEL\SS ,selvom det er litt mindre detaljer i toppen (de bånddiskantene jeg har hørt har manglet litt detaljer ,men spiller til gjengjeld veldig behagelig)

Her er hjemmekinoen min: http://home.no.net/svaking/Wank/hjemmekino/slik.er.det.idag/

Kom nok litt utenfor det jeg skulle si ,men det går så fort når man starter å skrive ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...