TBJ Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Er eMagic PCI S/ATA 2P (1 int./1 ext.), Sil3112 et greit SATA kontrollerkort? Noen som har erfaringer med eMagic? Kortet er jo nesten halvparten så dyrt som HighPoint Rocket 1520 2P SATA. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Er vel 2 stor forskjell på de 2 kortene der. 1. Highpoint er et kjent merke mens eMagic er et relativt ukjent merke 2. Highpoint har 2x intern tilkobling, mens eMagic har 1 intern og 1 ekstern. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Pris var avgjørende da jeg kjøpte denne kontrolleren, men jeg har ikke angret et sekund. Etter å ha lest mange poster om vansker med SATA disker, "finner ikke disken... osv var jeg litt i tvil. Men det var en lek med kontrollerkortet, anbefales Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Kjøpte Promise SATAII 150TX2 Plus Link hos komplett. Kortet støtter NCQ og hot-swap, og ytelsen er svært bra. Eneste er at det er litt dyrt. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Nei takk. Jeg kjøper aldri mer Promise kontroller til mi nåværende datamaskin. Det skaper kun problemer. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Nei takk. Jeg kjøper aldri mer Promise kontroller til mi nåværende datamaskin. Det skaper kun problemer. Som folk nevnte i tråden der .. 2x Promise (eller 2x noen andre produsenter) skaper ofte problemer med mindre det er samme kontroller. Lenke til kommentar
enl Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Nei takk. Jeg kjøper aldri mer Promise kontroller til mi nåværende datamaskin. Det skaper kun problemer. Så pga. at du har hatt kompatibilitetsproblemer med ditt VIA-baserte MSI-hovedkort skal ingen andre kjøpe det? Faktisk er Promise en av leverandørene som selger flest S-ATA-chipper til hovedkortprodusentene. Dessuten er VIA's KTXXX chipset kjent for å ha en del problemer med diverse maskinvare. Lenke til kommentar
TBJ Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Så pga. at du har hatt kompatibilitetsproblemer med ditt VIA-baserte MSI-hovedkort skal ingen andre kjøpe det? Det var vel å dra det litt langt. :!: Les hva jeg skrev. Jeg gjentar det gjerne: "Jeg kjøper aldri mer Promise kontroller til mi nåværende datamaskin." Andre er selvfølgelig velkommen til å kjøpe det, uten at jeg skal legge meg borti det. Men i denne tråden er det jeg som spør og det er jeg som skal kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå