davidfaen Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hei! Lurte på en ting.. Når en telefon har en såkalt frakoblet profil (tlf sender eller mottar ingen signaler) kan man lovlig bruke den på et fly? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Ikke under take off og landing. Samme gjelder andre elektroniske ting som ikke sender signaler. F.eks mp3spillere. Regner med at du faar beskjed om slikt paa flyet forresten. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Regner med at du kommer til å få mange stygge blikk og litt tilsnakk fra endel folk som ikke har like mye peiling på slik også. Lenke til kommentar
simerix Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jepp, det er endå svært få telefoner som har såkalt flymodus. Det er bare SE P800 og P900, nokia 6230, og den kommende SE W800, og SE K750i (krever firmwareoppdatering) Men det skal egentlig svært mye mobilstråling til for å påvirke instrumetene ombord på fly. Men selsagt, hvis feks Ringnes drar på firmareise til Hawai, og underveis finner alle fram mobilen sin. Ja først da kan det hende at de lander i Tripoli eller no sånt :!: Lenke til kommentar
john7936 Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Siemens C55 har flymodus. Men da blir hele telefonen slått av, så man er liksom ikke så veldig langt likevel... Lenke til kommentar
Captaincaos Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Regner med at du kommer til å få mange stygge blikk og litt tilsnakk fra endel folk som ikke har like mye peiling på slik også. Ja,jeg har tenkt på det samme. Jeg tror nok du skulle fått rimelig store problemer med å overbevise en flyvertinne om at en W800 har "flight-mode" og bare det å forklare hva det er hadde nok tatt halve flyreisen.. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Er nok ikke vits å prøve en gang... Er det forbud så er det forbud og lite dere kan gjøre med det. Lenke til kommentar
9sta Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 så det sto at det var flight mode på k750i.. hvor finner jeg den funksjonen? den har jeg ikke sett der.. og jeg har ny fw oppdatering Lenke til kommentar
randersen Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jepp, det er endå svært få telefoner som har såkalt flymodus. 6630 har såkalt frakoblet modus. Det vil si at radiodelen koples ut. Sannsynligvis flere series60 som har tilsvarende. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Enkelt og greit så må mobilen stå på flyselskapets OK-liste. Det vil aldri f.eks K750 gjøre da du må tweake den for å få flight-mode på den. P900 og P910 f.eks er godkjent av de fleste flyselskap. Husk alltid å spørre før du benytter deg av den da bøtene er ENORME! Lenke til kommentar
shadow_ Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jepp, det er endå svært få telefoner som har såkalt flymodus. Det er bare SE P800 og P900, nokia 6230, og den kommende SE W800, og SE K750i (krever firmwareoppdatering) Men det skal egentlig svært mye mobilstråling til for å påvirke instrumetene ombord på fly. Men selsagt, hvis feks Ringnes drar på firmareise til Hawai, og underveis finner alle fram mobilen sin. Ja først da kan det hende at de lander i Tripoli eller no sånt :!: Ser at denne tråden er noen dager gammel, men hvor i alle dager finner man flymodus på nokia 6230? Har selv sw-versjon 4.44, og har aldri sett noe sånn på den :/ Lenke til kommentar
simerix Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Jeg skrev feil. Jeg mente egentlig nokia 3230 Lenke til kommentar
zand Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Har brukt mobil med flightmodus flere ganger på fly og har aldri fått en eneste kommentar fra flyvertinnene. iPod'en min bruker jeg stort sett fra jeg går ombord på flyet og det er sjelden jeg har blitt bedt om å skru den av. I USA har jeg aldri blitt bedt om å skru den av på innenriksflygninger. Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Husk alltid å spørre før du benytter deg av den da bøtene er ENORME! Bøter? Merkelig. Tror ikke det er så farlig å bruke mobil på fly. Pilotene sitter ofte selv å snakker i mobilen, de driter i forbudet. De røyker også om de vil. Før var det forbudt med mobil på sykehus. Etter en stund fant de ut at det ikke var farlig likevel det det ble tillatt igjen. Lenke til kommentar
the_pilot Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Hvordan får man "flight-mode" aktivert på K750i? Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Ved å installere W800-software på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå