Gå til innhold

Spørsmål om fordeling av strøm, rev2 psu

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en Fortron source 400W 24 pins sata edition rev2.0

Lurer på hvordan de to 12V railsene egentlig er fordelt på disse. Er det slik at den ene er alene på P4 kontakten og den andre på resten?

Og den ene pluggen som såvidt jeg husker har en pin ekstra (har den ikke foran meg så litt usikker) men den har også annen type plugg, ser ut som sataplugg nesten, men bredere. Hva er den tiltenkt?

Grunnen til at jeg spør er at jeg rebygger pc'n min, og vil unytte psu på best tenkelige måte. Jeg har A8N-sli, og har benyttet den EZ kontakten (som er ekstra tilførsel for pci-e kortene). Har brukt denne selv om jeg bare kjører et skjermkort, og da med strøm fra den over nevnte "rare" pluggen. Har klippet ledninger og satt vanlig strømkontakt på den. Det er muligens smør på flesk, men det kan i mine øyne aldri bli for mye strøm/tversnitt.

Det nye skjermkortet er et Gainward 6800GT gs, og det skal ettersom jeg kan se kobles til 2 strømkontakter. Har ikke 2 ledige og skal lage til en løsning.

Derfor lurer jeg da på hvor det vil lønne seg og hente den strømmen fra.

Hele systemet vannkjøles og det skal klokkes det remmer og tøyler tåler, så må ha all strøm Fortron kan gi :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...