Gå til innhold

Utfordring til de som har bra peiling :)

Anbefalte innlegg

Skal handle ny pc til et bursdagsbarn. Den kommer til å bli brukt til internett surfing, film avspilling, musikk og noe spill. Henholdsvis BF2 og HL2. Utover det så har jeg bare noen kriterier:

- wlan

- dvi ut

- trenger ikke stor hdd (80GB holder)

- jeg tror jeg vil ha socket 939.

- hadde vært å foretrekke samme webshop på alle varene

Mitt budsjett er på MAKS 4500, hvis noen klarer under så er det også veldig velkommen. Han har helt ny lcd skjerm, keyboard og tastatur.

Er dette en utfordring? :)

Lykke til og på forhånd takk.

Karsten

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det går på netshop, fyller alle krava dine, inkludert DVD og floppy. Headset istedet for høytalere, de må kjøpes på biltema for 29.90, og siden biltema ikke er webshop så er alle krav oppfylt! Men det ble så dårlig at jeg vil ikke liste det opp her. Feks bare 256MB minne. Håper noen andre klarer det bedre =)

Lenke til kommentar

Var ikke lett det der nei. Fikk til et oppsett,men wlan mangler.

Kabinett:Viking Miditower Sort m/350W PSU. 450 kr.

Hovedkort:MSI K8N NEO4 F nforce4 S-939. 850 kr.

Skjermkort:Club3D Radeon X600Pro. 795 kr.

Ram:OCZ 512MB Value. 425 kr.

harddisk:Seagate 80GB S-ATA NCQ. 550 kr.

DVD-Rom:Lite-On DVD. 199 kr.

Cpu:AMD Athlon 64 3000+. 1290 kr.

Totalpris:4559 kr.

Eller 4519 kr med Western Digital disk.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar
Uten wlan og over budsjettet. Har du svart på riktig post? :)

59 kr over budjettet. Tror neppe trådstarter blir ruinert av å punge ut med et sånt beløp. Tror du?

wlan kan kjøpes senere. :)

Edit:Han kan jo bytte til denne WD disken,da blir totalprisen 4519 kr. Kanskje han da unngår en økonomisk knekk. :p

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

må nokk spe på med et par chillinger for og få dratt den fisken i land.

Hadde det enda vært 5500 så hadde det ikke vært no problem, men 4500 for en maskin som skal greie og dra spill som hl2, bt2 ganske greit, og i tillegg skal ha alt som kabinett, cd/dvd spiller, vifter, høytalere/headsett.. det blir nok heller vanskelig.

Lenke til kommentar
Var ikke lett det der nei.  Fikk til et oppsett,men wlan mangler.

Kabinett:Viking Miditower Sort m/350W PSU.  450 kr.

Hovedkort:MSI K8N NEO4 F nforce4 S-939.    850 kr.

Skjermkort:Club3D Radeon X600Pro.  795 kr.

Ram:OCZ 512MB Value.  425 kr.

harddisk:Seagate 80GB S-ATA NCQ.  550 kr.

DVD-Rom:Lite-On DVD.  199 kr.

Totalpris:4559 kr.

Personlig syns jeg det er greit og ha en CPU i maskina og, pleier og gå litt bedre da ;)

Lenke til kommentar

Må ta det mer bokstavelig enn som så synes jeg da... Han liksom legger trykk på MAKS, og da er det maks da... Og WLAN SKALLLL han ha!

Jeg prøvde et oppsett med 6200TC skjermkort, for dårlig egentlig, men mye bedre enn X300SE som koster 90kr mindre. Kan skippe floppy og høytalere og klare 512MB med et X300SE, men da.... Sier ikke mer! :)

Må gå for en lga775 Celeron D her ja, finnes ikke CPU i hverken s939 eller noe annet som kan kompensere for et X300SE-kort!

Lenke til kommentar
Personlig syns jeg det er greit og ha en CPU i maskina og, pleier og gå litt bedre da ;)

Hadde glemt den gitt. hehehe :) Prisen blir uansett 4519 kr.

Her er cpu'en som skulle være med i oppsettet.

Ikke bare bare å sette opp en pc klokka 3 på natta. :!:

hehe ja sant nok.

men han trenger vell også vifter (hvis han ikke krever vannkjøling også da lol), og høytalere/headsett skal han vell også ha, også kommer seff frakt og dritt i tillegg.

Så det blir nok litt over prisrammen.. men det får'n bare tåle.. man kan seff skrape sammen deler fra før krigen og få en billig pc, men så skal han jo kjøre hl2, bf2 osv også. Can't see that happening for 4500 kr.

HK med wi-fi

Endret av Sir Samuel
Lenke til kommentar

syns jammen synd på den som skal spille hl2 og bf2 på den der saken der :ohmy:

Eldo du bør seriøst vurdere en annen gave elle punge ut med mint 500 chillinger som en sa her. men for å si det mildt så bør du heller vurdere en brukt pc her på bruktmarkedet der vil du idetminste få en god pc til 4,5k

gutten skal tross alt ha glede av å spille de der spillene å :hmm:

Lenke til kommentar
HK med wi-fi

Via chipset? NÅ begynte jeg å syntes synd på bursdagsbarnet! ÅÅH som han lider!

Jeg så det der kortet på netshop jeg å, men kunne ikke falle meg inn å velge det selv om det er midt på natta. Må gå for separat trådløskort, cnet var vel billigste med 54Mbps

Endret av th-3
Lenke til kommentar
HK med wi-fi

Jeg så det der kortet på netshop jeg å, men kunne ikke falle meg inn å velge det selv om det er midt på natta. Må gå for separat trådløskort, cnet var vel billigste med 54Mbps

hehe ja helt enig, gikk vekk fra VIA selv for lenge siden.

Wi-Fi etter min mening (brukte det selv, helt til jeg ga faen og kjøpe laaang ledning) suger, pakketap, mister kontakt med ruter osv. spille online med no sånt er et rent mareritt, og at det er innebygd i HK gjør nok ikke saken bedre :thumbdown:

eldo, kjøpe deg lang ledning! lag høl i vegger og tak.. what ever it takes!

helt enig med Spyder, enten punger du ut noen kroner mer eller så finner du på en annen gave, eller ser hva du kan finne i bruktmarkedet.

Endret av Sir Samuel
Lenke til kommentar

Jeg må støtte spyder litt her. Nå er det kanskje litt spesielt hvis dette skal være en gave, men generelt så fatter jeg ikke at ikke de som skal ha pc som det skal spilles litt på for 4-5000 ikke tar kontakt med noen av de mange som ber om prisantydning på sine brukt pc'er her.

Når jeg ser de prisene som oftes blir antydet, vil man nok kunne få noe betydelig mye bedre ved og kjøpe brukt. Datautstyr taper seg jo latterlig fort i pris, samtidig som slitasjen er ubetydelig. Det bør de med lavt budsjett etter mitt syn benytte seg av. ;)

Lenke til kommentar

Det der er en spøk regner jeg med?

Det er ikke noe galt med de nye VIA chipsettene.

Jeg har et Abit AV8 med VIA K8T800 Pro chipsett.

Fungerer helt utmerket det.

Må si meg enig med de som mener at her må det enten spyttes inn mer penger eller kjøp brukt.

Spyder sitt forslag så greit ut.

Ring selgeren å tilby 4000 kr uten skjermen,musa og tastaturet.

Edit:Her er enda et HK med Wi-Fi.

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Det der er en spøk regner jeg med?

Det er ikke noe galt med de nye VIA chipsettene.

Jeg har et Abit AV8 med VIA K8T800 Pro chipsett.

Fungerer helt utmerket det.

Må si meg enig med de som mener at her må det enten spyttes inn mer penger eller kjøp brukt.

Spyder sitt forslag så greit ut.

Ring selgeren å tilby 4000 kr uten skjermen,musa og tastaturet.

Edit:Her er enda et HK med Wi-Fi.

Får nesten ta tilbake det jeg sa om VIA.. er helt greie kort det.. folk har vell sine meninger, personlig liker jeg bedre nforce, hvorfor hvet jeg ikke helt men.. hehe. så lenge kortet funker, så er det vell helt greit samma hva det er

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...