consilium Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har søkt på master i elektronikk ved NTNU, og satt bachelor i elektronikk og datateknikk ved UiO som annen valg. Etter man er ferdig med bachelorgraden ved UiO, kan man ta mastergraden ved samme eller et annet universitet. Jeg bor i Oslo - er det verdt å flytte til NTNU og ta mastergraden der, eller bør jeg ta en bachelor i Oslo og kanskje ta mastergraden ved NTNU eller et universitet i utlandet? Slik jeg oppfatter informasjonen fra begge universitet, er begge linjene ganske like (jeg skal fordype meg i mikroelektronikk). Er det noen som kan gi meg en anbefaling? Fristen til å omprioritere på Samordna opptaks nettsøknad går ut natt til 2. juli, altså 2. juli 00:00. Lenke til kommentar
simes Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Du kan fint ta mastergraden et annet sted så lenge kravene til mastergraden er oppfylt. Å ta graden på UiO er dermed sikkert greier og enklere (etter min mening), men det går fint å ta den på NTNU. Det stilles sikkert et ganske ufint karakterkrav for å komme inn på master på NTNU, men det går nok sikkert med litt jobbing. Hvis du bor i Oslo og liker deg der, ville jeg nok tatt bacheloren i Oslo, ja. Lenke til kommentar
consilium Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Da sier vi det. Har lyst til å ta mastergraden i utlandet et sted, kanskje Canada eller Japan, det er jo der man driver mye med integrerte kretser på mikronivå. Takker for innspill, jeg holder meg hjemme de neste tre årene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå