Gå til innhold

Ta elektronikk på UiO eller NTNU?


Anbefalte innlegg

Jeg har søkt på master i elektronikk ved NTNU, og satt bachelor i elektronikk og datateknikk ved UiO som annen valg. Etter man er ferdig med bachelorgraden ved UiO, kan man ta mastergraden ved samme eller et annet universitet.

 

Jeg bor i Oslo - er det verdt å flytte til NTNU og ta mastergraden der, eller bør jeg ta en bachelor i Oslo og kanskje ta mastergraden ved NTNU eller et universitet i utlandet?

 

Slik jeg oppfatter informasjonen fra begge universitet, er begge linjene ganske like (jeg skal fordype meg i mikroelektronikk).

 

Er det noen som kan gi meg en anbefaling? Fristen til å omprioritere på Samordna opptaks nettsøknad går ut natt til 2. juli, altså 2. juli 00:00.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint ta mastergraden et annet sted så lenge kravene til mastergraden er oppfylt. Å ta graden på UiO er dermed sikkert greier og enklere (etter min mening), men det går fint å ta den på NTNU. Det stilles sikkert et ganske ufint karakterkrav for å komme inn på master på NTNU, men det går nok sikkert med litt jobbing. Hvis du bor i Oslo og liker deg der, ville jeg nok tatt bacheloren i Oslo, ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...