Flygutt Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Lurer på om noen kunne være så greie og hjelpe meg å få fildeling i mitt nettverk til å fungere? Jeg har nå altså to maskiner koblet via kabel til trådløs router (D-link DI-514) + en gjennom trådløst. Har satt de opp med statisk adresse under DHCP i routeren. 192.168.0.2, 192.168.0.3 og 192.168.0.4 (trådløs). Routeren er satt opp som 192.168.0.1 og er koblet videre til ADSL modem. Alle maskiner er utstyrt med WinXP SP2 home og brannvegger deaktivert. Routeren har ikke fått noen spesielle innstillinger bortsett fra kryptering på den trådløse delen. Klikker på "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" (192.168.0.3) og alle maskiner blir listet opp. Derimot klikker jeg meg inn på en av de, får jeg feilmelding om at maskinen ikke er tilgjengelig og at jeg kanskje ikke har tillatelse til å bruke denne nettverksressursen samt nettverksbanen ble ikke funnet. Klikker jeg "vis datamaskiner i arbeidsgruppen" (192.168.0.2) så får jeg melding om at arbeidsgruppen ikke er tilgjengelig eller at jeg kanskje ikke har tillatelse til å bruke nettverksressursen. Hele greia fungerte tidligere i kveld og maskinene fikk kontakt med hverandre, men så restarta jeg de og dermed var tullet i gang uten at jeg hadde gjort noen endringer før restart. Derfor antar jeg det kun er en bagatell som er årsaken, men jeg er ikke så klok at jeg forstår meg på det Kanskje det er noen som er så kloke der ute? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå