Gå til innhold

Fikse FPS'n min..

Leaf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En klassisk metode å gjøre det på, er å overstyre frekvensen som brukes i 3D og OpenGL, er å gå via DirectX.

Start -> Run -> Skriv DxDiag -> More Help -> Override -> Skriv 100 (for 100 Hz)

Har engelsk Windows, men du klarer nok å finne deg fram i en norsk utgave. Det finnes flere metoder, men denne er min favoritt. :)

Lenke til kommentar
Må si meg enig i at det virker ganske meningsløst å klage over å ha "bare" 60 fps. Dette er uansett mye mer enn det menneskelige øye greier å oppfatte. Test selv da, med programmet fpstest så ser du om du legger merke til hakking noe særlig over 30 fps. ;)

Vanskelig å sjekke om han merker mer enn 60 fps med dette programmet, da han ikke får pcen til å kjøre mer enn 60 pga. skjermen uansett ;)

Btw jeg legger merke til forskjell fra 30 til 60, øyet kan oppfatte mye mer enn 30 fps i sekundet, men 30 er grensen for hva som oppfattes flytende.

Lenke til kommentar

Avinstalerte du driverne ordentlig før du satte inn det nye kortet?

Gå til www.driverheaven.net og last ned drivercleaner pro, det kan hjelpe deg å fjerne driverne, bare sørg for å følge instruksjonene nøye.

Synnes at det høres litt lite ut med en fps på 60 i ati-tool (regner med du mener 3d vinduet der), du burde sikkert være ne plass mellom +100 til +200 tipper jeg der.

Og til dere som sier at det er unødvendig med høy fps pga at skjermen ikke takkler det så har dere feil, om kortet greier 200 fps så er det mye bedre det enn om et som greier akkurat 60fps som er like mange som hz på skjermen , spesielt pga at det kan falle ganske mye innimellom...

Lenke til kommentar

Enig, selv om du ikke kan se mer en 60FPS, er det betydelig bedre å spille CS med 100fps.

Bruker du "developer" instillingen får du enda mer, men dette blir ikke tillat i konkurranser osv, + at selv om FPSen blir høyere, er det andre faktorer som også spiller inn for at sikte samler seg raskere.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...