Gå til innhold

Help med brenning av dvd-r

Anbefalte innlegg

Hei. jeg er ny her, og jeg trenger hjelp.

Jeg har i lang tid brent filmer fra data over på dvd, og sett det i stuen.

Lenge var jeg fornøyd over resultatet, men i det siste har det sviktet meg litt.

Det hakker svakt gjennom hele filmen med ca 2 sec mellomrom, noe som er veldig iriterende!

Håper virkelig noen vet noe om dette! Jeg har prøvd å brenne flere filmer, og testet det på flere dvd spillere, men med samme resultat.

Er også sikker på at dvd spilleren skal ta dvd-r.

Ps: Jeg har denne dvd brennern på min maskin:LITE-ON DVDRW SOHW-1633S og jeg bruker Nero.

Håper virkelig på hjelp!

MVH. Robin Pedersen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg har prøvd verbatim og sony sine 8x plater, og jeg brenner gjerne med litt lavere hastighet enn max.

Men jeg veit ikke hvordan man oppfaterer firmware.. Kan dette hjelpe?

MVH Robin Pedersen

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg oppgradert firmware, men det ser ikke at det fungerte.

Trur faktisk det er nero som er problemet, for når jeg ser på preview rett før jeg Skal begynne å brenne, og etter jeg har laget menyer osv, så hakker det der også.

Kanskje jeg burde bytte software? Finnes det et brenneprogram, som får like bra resultat som nero, og som er brukervenlig? Helst gratis også.

Håper noen kan hjelpe ;)

MVH. Robin Pedersen

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nero tar i utgangspunktet all ressursen fra pcen beste som er, er å restarte maskinen og bare kjøre nero uten å holde på med andre ting.

Er ikke sikker på andre alternativer dessverre.

Selv bruker jeg CloneDVD når jeg skal brenne DVD-filmer, ellers har jeg selv opplevd dårlig brenning, pga en torrent-klient stod på mens jeg brente filmene noe som resulterte i hakk i filmene

Menmen slikt skjer. No Pain, No Gain

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...