Gå til innhold

Oppgradering til XP 1800?

oleunder

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-26 00:49, oleunder skrev:

har MSI K7T Turbo(MS-6330 Ver3.0), via133A

Jada, dettehovedkortet støtter fint XP1800 prosessoren, og til den prisen de selges for i dag vil jeg tro dette er en bra oppgradering.

Det er lurt å oppdatere bios dersom du ikke har gjort dette. Det vil sørge for at hovedkortet identifiserer XP prosessoren korrekt.

Quote:

Den 2002-07-31 02:19, Tim skrev:

Jeg har et K7T pro 2 hovedkort, dette støtter 1.2GHz ifølge manualen. Kan jeg ved bios ogradering bruke en Athlon XP2000+??

Dette hovedkortet er basert på KT133 brikkesettet, og støtter ikke XP prosessoren.

Lenke til kommentar

Quote:

Tim skrev (2002-07-31 11:48):

Hmm, på hjemmesiden til MSI står det at den klarer det da. Sjekk denne linken til Bios updaten. Der såt det at den vil støtte XP2000+! eller hva?

Ser ut som du har rett...

Jeg ville ihvertfall gjort den oppgraderingen! Du kommer til å merke stor forskjell med XP1800 og 512MB RAM! Vel verdt det, og det koster ikke mye heller...

GO FOR IT!!!!!

Lenke til kommentar

Tim, dersom du har et MSI K7T pro2 kort er jeg helt sikker på at det ikke støtter XP prosessoren!

Den bios oppgraderings siden du refererer til gir bare støtte til XP prosessoren på Turbokortene eller bedre (Turbokortet var det første kortet MSI gav ut med KT133A brikkesettet). Alle disse kortene bruker samme biosen, men ditt kort er basert på KT133 brikkesettet, og vil derfor ikke ha mulighet for å kjøre XP prosessoren uansett hvor mye du oppgraderer biosen.

Dersom du ser på bios versjon 1.7 lansert oktober 2000følgende: --Support AMD K7 FSB 133MHz CPU. ( For K7T Turbo, K7T Turbo limited and K7T Turbo2 only). Det nytter ikke hva du gjør, kortet ditt støtter ikke XP prosessoren.

Byggeren

slapps.gif

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-07-31 15:04 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...