Gå til innhold

samme spill på x-box 360?

si_men

Anbefalte innlegg

Jeg har den første utgaven av x-box og jeg lurte på nå som x-box 360 er kommet ut. Lager de x-box og x-box 360 spill hver for seg eller lager de bare x-box 360 spill som man kan spille på første utgaven av x-box?

Ble kanskje litt kompelisert spørsmål, men takker for alle svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, da er det vel ikke noe vits å lage en ny konsoll, om man kan spille de nye spillene på den gamle?

Hvorfor ikke? Det forenkler da ting en hel del for eiere av gamle XBox gjør det ikke? Nintendo vil så vidt jeg har hørt implementere denne funksjonen på neste konsoll. Spiller ingen rolle for meg om det skjer eller ikke, men da slipper man ha to konsoll fremme. Samtidig som man kan prøve gamle geniale spill på den nye maskinen, om man ikke har gamle maskinen fra før. Så det høres ut som et fint pluss i boka syns nå jeg da.

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Det forenkler da ting en hel del for eiere av gamle XBox gjør det ikke? Nintendo vil så vidt jeg har hørt implementere denne funksjonen på neste konsoll. Spiller ingen rolle for meg om det skjer eller ikke, men da slipper man ha to konsoll fremme. Samtidig som man kan prøve gamle geniale spill på den nye maskinen, om man ikke har gamle maskinen fra før. Så det høres ut som et fint pluss i boka syns nå jeg da.

Såvidt jeg skjønte så spurte trådstarter om man kan spille xbox 360 spill på den gamle xbox'en, dette er naturligvis ikke mulig. Derimot har det blitt sagt at stort sett alle xbox spill skal være mulig å spille på Xbox 360.

Kunne man spilt 360 spill på den orginale xbox ville det jo ikke vært noe poeng med en ny konsoll, som det allerede er påpekt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg har den første utgaven av x-box og jeg lurte på nå som x-box 360 er kommet ut. Lager de x-box og x-box 360 spill hver for seg eller lager de bare x-box 360 spill som man kan spille på første utgaven av x-box?

den har ikke kommet ut, og spillene til den vil ikke funke på xbox 1 men xbox 1 spill skal funke på den.

Lenke til kommentar

den har ikke kommet ut, og spillene til den vil ikke funke på xbox 1 men xbox 1 spill skal funke på den.

jeg har hørt at xvox 360 ikke skal være bakoverkompatibel , men var snakk om at det skulle kunne emulere en xbox på 360`en og spille enkelte gamle spill ,

men detter jo bare rykter som svirrer ikke ta noe for god fisk

Lenke til kommentar
jeg har hørt at xvox 360 ikke skal være bakoverkompatibel , men var snakk om at det skulle kunne emulere en xbox på 360`en og spille enkelte gamle spill ,

Microsoft har kommet med en pressemelding som bekrefter at spill på xbox kan spilles på xbox 360. Jeg tror jeg mener å huske at dette var alle spill, men det blir iallefall helt sikkert på de mest populære spillene.

Lenke til kommentar

Microsoft har kommet med en pressemelding som bekrefter at spill på xbox kan spilles på xbox 360. Jeg tror jeg mener å huske at dette var alle spill, men det blir iallefall helt sikkert på de mest populære spillene.

Enten så kan du spille ALLE x-box spillene på 360 eller så kan du ikke. De gidder jo ikke å lage "nei denne går ikke, men denne går" det er jo ikke sånn det fungerer :nei: De gamle ps spillene kan man jo spille på ps2, da burde man kunne det på den nye X-box 360 og.

Lenke til kommentar

Enten så kan du spille ALLE x-box spillene på 360 eller så kan du ikke. De gidder jo ikke å lage "nei denne går ikke, men denne går" det er jo ikke sånn det fungerer :nei: De gamle ps spillene kan man jo spille på ps2, da burde man kunne det på den nye X-box 360 og.

jamen det er jo fordi de har byttet produsent av både skjermkort og prossessor. da er det ikke så enkelt da vettu. men de skal støtte de mest populære mener jeg å ha lest.

Lenke til kommentar

Tro hva du vil, jeg går utifra å tro på det som blir sagt på pressemeldinger. Stoler mer på det en det du mener..

Lenke til kommentar

Etter det jeg har hørt må utviklerene hos MS lage en profil til hvert eneste spill de vil ha bakoverkompatibelt. Dette er en tidkrevende prosess, så derfor kommer nok X360 ikke til å støtte alle Xbox 1 spill. PS2 støtter heller ikke alle PSX spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...