Gå til innhold

N6680 eller SE k750i?

Anbefalte innlegg

Har etter mye om og men bestemt meg for å gi slipp på min d500, og da trenger jeg en verdig etterkommer :)

Har sett litt på 6680 og k750i, men trenger litt info og erfaringer om telefonene.

Har hørt mye bra om symbiantelefoner, men aldri prøvd det.

er det så bra som alle skal ha det til ?

håper på rask tilbakemelding , for må ha ny telefon. føler meg naken uten :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er du fornøyd med k750 a? noe du savner med den?

er også åpen for andre forslag til telefoner :)

Jeg har bestilt den, men har ikke fått den enda (SE er trege med å levere varer)

Etter det jeg har hørt, sett og prøvd (av kammis sinn mobil) så er jeg ikke itvil at jeg gjorde det riktige valget :)

Det er jo stort pluss at kamera er på 2 mpix :D

Lenke til kommentar
Har etter mye om og men bestemt meg for å gi slipp på min d500, og da trenger jeg en verdig etterkommer :)

Har sett litt på 6680 og k750i, men trenger litt info og erfaringer om telefonene.

Har hørt mye bra om symbiantelefoner, men aldri prøvd det.

er det så bra som alle skal ha det til ?

håper på rask tilbakemelding , for må ha ny telefon. føler meg naken uten :blush:

Det kommer litt an på hva du legger vekt på? Se forøvrig den tidligere tråden som nevnt her. :)

Lenke til kommentar

kunne jo forsåvidt tenkt meg å prøve en symbian telefon, siden det er "uendelige" muligheter med det. er litt redd k750 blir litt kjedelig i lengden.

aner ikke hva jeg skal gjøre :no: hvis noen har no forslag til en annen telefon tar jeg det med ett smil :D

Lenke til kommentar

Det er jo mange fordeler med begge telefonene. F.Eks 6680 med 3g som gir mye raskere nett. og kamera på k750 tar jo helt av til å være mobil kamera..

hvis du er den typen som liker å teste ut mye og ha mye til tilgjengelighet på tlf er vel 6680 er konge telefon. PGA symbian. Men det er jo også mye stasj og få tak i til k750. Selv endte jeg opp med k750.. Mye på grunn av pris og utseende.. følte jeg heller ville ha bra kamera enn raskt nettverk. Men må jo også gå ut ifra at det er mye bugs på mange av SE sine telefoner

Lenke til kommentar

Står overfor samme valg selv. Snakket med en kompis av meg som prøvde en Nokia symbian mobil for ikke lenge siden (husker ikke hvilken modell - men det var vel den store klapp-telefonen ellerno) og han leverte den faktisk tilbake dagen derpå fordi han mente den var altfor vanskelig å bruke.

Nå skal det sies at han fyren kjenner sin hardware nogenlunde godt - så det er ikke noe sinke vi snakker om her. Kjipt å kjøpe symbian og finne ut at den er for vanskelig og upraktisk å bruke?

Noen som har gått fra vanlig til symbian og har noen tanker om dette?

Lenke til kommentar

Jeg har nylig (for en måned siden) tatt steget over til min første Symbian telefon - N 6680, og så langt så har det vært en udelt positiv opplevelse. Mulighetene er som mange sier "omtrent uendelige", og i mine øyne er ikke Series 60 grensesnittet noe særlig mer komplisert enn f.eks. Sony Ericsson sine løsninger.

Jeg har i de siste åra holdt meg til SE, bl.a. T68i, T610 og Z600, men jeg valgte Nokia nå for å få tilgang til mulighetene i Symbian, samt høy båndbredde. Så langt har telefonen innfridd forventningene. Ved WAP'ing og bruk av telefonen som 3G modem mot laptop er hastigheten i en helt ny klasse. SE K750i kan ikke engang tilby EDGE.

Dersom du prioriterer kamera er K750i et bedre valg, men 6680 tar like fullt akseptable bilder. Når det gjelder MP3 spilleren så kan jeg egentlig ikke uttale meg, da jeg nesten ikke har prøvd den. Lydkvaliteten kommer ikke helt opp mot en Ipod. Det medfølgende minnekortet på 64Mb (RS-MMC) er litt snaut dersom du vil lagre MP3 filer, men det er jo mulig å kjøpe tilleggskort. En ny spennende mulighet nå er jo at det kommer WLAN-kort i RS-MMC format. Dette åpner nye muligheter.

Når det gjelder hastighet så opplever jeg ikke telefonen som "treg å bruke". Den har fin respons på menyvalg.

Det som avgjør valget ditt er hva du synes er viktigst - kamera og muligens bedre MP3 spiller, da velger du K750i. Er høy båndbredde (3G) og mulighetene i Symbian viktigst, da velger du 6680.

Lykke til med valget :)

Strangelove

Lenke til kommentar

ja vi får se :) burde egentlig fått bestilt noe snart men :roll: haha var å kikka litt på den på nordby, og der forlangte de 5500,- for den, uten abbonement!

så jeg spurte han om han kunne gi meg en god grunn for at jeg skulle kjøpe den der istedet for å bestille den på nettet for 4390,-. men da ble det stille bak disken gitt :p

Lenke til kommentar
ja vi får se :) burde egentlig fått bestilt noe snart men :roll: haha var å kikka litt på den på nordby, og der forlangte de 5500,- for den, uten abbonement!

så jeg spurte han om han kunne gi meg en god grunn for at jeg skulle kjøpe den der istedet for å bestille den på nettet for 4390,-. men da ble det stille bak disken gitt :p

Det er vel ikke akkurat et sjokk at den er dyrere i butikken kontra nettet. Nettbutikker har lavere kostnader siden de ikke fysisk har en butikk. De kan i større grad bestille feks telefonen fra levrandør i det du legger inn bestillingen, dermed kan de til enhver tid tilby til den laveste prisen, mens en butikk bestiller opp, la oss si, 10 telefoner. De får solgt 8 til 5900,- men så faller prisen til 4500,-. De to telefonene de sitter igjen med har kanskje en intakskost på 4500, mens nettbutikken kan bestille rett fra lageret til levrandørern sitter selgeren å brenner inne. Hvis han er virkelig uheldig må han selge telefoner med tap, ja jeg har gjort det. Solgte en 6100 med intakskost på 2500,- til ca 1500,-

Det man som gjør at man kan handle i butikken er at du får telefonen der og da, du har service rett ved, i mange tilfeller kan du låne telefon mens din er på service, raskere service, god hjelp til å velge riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...