HiddenDragon Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Lurte på om det er noen måte jeg kan få pcen til å starte opp til angitte tidspunkt uten at jeg trenger å være til stede. Har prøvd å få pcen til å starte opp for å kjøre et prog i planlagte oppgaver i kontrollpanel, men det funker ikke. Går fint å kjøre programmet, men pcen starter ikke opp for å gjøre det. Noen som vet hvordan dette kan gjøres? Vist det er mulig? Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Enkelte hovedkort har en funksjon for dette innebygd i bios.... Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jupp, de fleste har det innebygd! Rot litt rundt i BIOSn så finner du det! Ellers går det jo å mekke litt med et timer-byggesett og et relè.. Uansett, om du googler litt finner du kanskje det programmet jeg brukte før som du kan programmere til å starte opp PCen til et visst tispunkt.. I tillegg kan du spille inn ting du vil programmet skal gjøre for deg etter oppstart! Husker ikke navnet desverre.. Lenke til kommentar
thomfre Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Å bygge en timerkrets kan jo forenkles veldig da, ved at du bruker ei alarmklokke, og så lodder du på ledninger fra summeren (den som lager alarmlyden) til et rele, som igjen skrur på pc'n... Men, rot litt rundt i bios først du, så finner du nok ut av det... Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Takker *slår av pcen og roter i bios* Lenke til kommentar
HiddenDragon Skrevet 5. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2005 Bios er ferdig rotet og jeg fannt ut hvordan jeg kan få pcen til å starte til bestemte tidspunkt der, men problemet er at da må jeg inn i bios og stille for hver gang jeg vil at pcen skal starte. Det er ikke like kult Det jeg prøver å få til er at jeg skrur av pcen når jeg skal ut, og når jeg er ute skrur pcen seg på, starter tv kort-programmet, tar opp tv-program og slår seg av når den er ferdig. Jeg får til alt bortsett fra å få den til å slå seg på. Noen som har navn på et slikt program som Glisevask snakker om? Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Prøvd google? Søkte ett forsøk og fant dette! Google is your friend Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
haakie Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 biosen støtter d på de fleste hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå