pleiadene Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) hvilket kamera er best ,jeg skal i hovedsak kun ta naturbilder,og hvilket av disse 12xzoom kameraene vil da ha best optikk for dette,tenker også og bruke kameraet mot teleskop som meade etx 125 eller tele vue 85 eller lignede,så hvilket an disse 3 er best på naturfoto? panasonic lumic fz 20 canon s2 is sony cybershot dsc-h1 eller eventuelt andre med 12 x zoom håper på masse seriøse svar takk! Endret 29. juni 2005 av pleiadene Lenke til kommentar
Gathor68 Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Om du leser de andre emnene som spørr neste om det samme blir du kanskje litt klokere link1 Link2 Link3 Endret 29. juni 2005 av Gathor68 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Panasonic FZ-20 ligger vel litt over i pris enn disse andre. Et mer tilsvarende kamera er Panasonic FZ-5. Det er mindre, men har også 12x zoom og bildestabilisator. Men for å svare på ditt spørsmål. FZ-20 er nok det kameraet med best optikk av disse, ettersom det har 2,8 i lysstyrke over hele området. Ellers vil du ikke bli misfornøyd med Canon S2IS heller, som også yter meget bra... hvis du kan finne det (utsolgt over alt da Norge tydeligvis er nedprioritert i vareleveransen). Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har været glad for FZ20 til naturfotografering. På nedenstående side kan du se de billeder jeg har taget med det (nederste halvdel af siden) Den eneste grund til jeg skiftede var, at jeg fik råd til spejlrefleks Ellers kan jeg varmt anbefalde det (kender ikk de andre) http://www.fotokritik.dk/?x=/oversigt.html_bruger=12119 Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Dete ville vel være rart om jeg ikke også her måtte slenge inn tips om å også kikke på Olympus C-765 Ultrazoom. Det har riktignok "bare" 10x, men den siste biten zoom merker man langt fra så mye til som fra 3x til 10x. Dette kameraet er foruten å være det minste ultrazoomkameraet du finner, også en svært hyggelig pris på ca. 2400,-. Jeg har forrige modell, og du finner et og annet naturbilde på en av linkene i min signatur (galleriet). Jeg har også teleskop, og har bl.a. tatt bilde av Venuspassasjen og Månen med Olympusen gjennom teleskopet: Klikk for full størrelse Jeg kjøpte en kamerafestesak som ble montert på teleskopets okular, og klinte kameralinsa inntil okularet. Det var litt småprakk, men som du ser fungerte det. Teleskopet er forøvrig et Orion Short Tube 80, som det sier deg noe. Endret 30. juni 2005 av manskow Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Til info så har ikke Olympus kameraene bildestabilisator, noe som kan være greit ved sterk zoom eller i dårlige lysforhold. Men mange skryter av kameraet, og til den prisen er det definitivt verdt en titt. Lenke til kommentar
Manskow Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Til info så har ikke Olympus kameraene bildestabilisator, noe som kan være greit ved sterk zoom eller i dårlige lysforhold. Men mange skryter av kameraet, og til den prisen er det definitivt verdt en titt. Ref. også mitt innlegg ang. stabilisator vedr. dette kameraet: http://forum.akam.no/index.php?showtopic=437279 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå