Antihero Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har et luksusproblem. Klarer ikke bestemme meg for hvilken motor jeg skal kjøpe. Jeg liker å få det i pose og sekk, men det går ikke denne gangen. Det skal være en svart A6 sedan med bl.a. full S-linepakke (både eksteriør og sport) med luftfjæring og automat. Motorene det står mellom er 2.4 multitronic og 2.7TDI quattro tiptronic. 2.7TDI Fordeler: Dreiemoment Quattro Tiptronic (Kan diskuteres om er en fordel) Kanskje mer ettertraktet når den skal selges en gang 80L tank standard på quattro Lavere forbruk Ulemper: Pris. 98.000 dyrere listepris og vil føre til stort tillegg for privatkjøring da dette skal være en firmabil Eksosrørene peker ned. (Ulempe siden den er S-linestylet og har meget stilig eksteriør og hadde kledd rette bedre) Lyden. Har aldri vært noe fan av diesellyden, selv om den er 6-sylindret så kan det aldri matche en V6 bensin. 2.4 Multitronic Fordeler: Fin V6-lyd. Multitronic er veldig komfortabelt Eksosrørene peker ikke ned (Vet det er bagatell:P) Billigere i innkjøp Ulemper: Ikke Quattro Svakere motor, mye lavere dreiemoment Høyere forbruk Vi har fra før en S4 '01-modell manuell. Den har quattro, så vi kommer til å bruke den hvis vi skal på steder som krever firehjulstrekk. Så ulempen at 2.4 ikke har quattro veier ikke så tungt som hvis vi ikke hadde hatt en bil med quattro. Det samme gjelder motoreffekten. En ulempe med 2.7TDI er hvis den rødgrønne regjeringen vinner og vedtar lover som flår de med dyre firmabiler enda mer. Da kan det hende 2.4 vil være mer spiselig mtp tillegg for privatkjøring. Blir sikkert fornøyd uansett hvilken motor jeg velger, men vil gjerne ha synspunkter og andre fordeler/ulemper jeg ikke har sett. Bestiller etter all sannsynlighet i morgen ettermiddag/kveld så takker for snarlig tilbakemelding. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har ikke prøvekjørt 2,7tdi men, 3.0tdi opp mot 2,4 og diesel lyden er knapt tilstedeværende på tomgang, så snart du får fart så kommer V6 lyden fram i 2,7 også bensinern har ikke det draget heller som tdi motoren har. På lang sikt så er tdi motoren billigere i drift, ta å regn ut ca 2000km kjøring med 2,7tdi kontra 2,4 bensin så ser du snart forskjellen og dessuten snur ikke folk på hue etter en 2,4... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå