co2 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Fint at du prøver å spoile her da Burde ikke noen fjerne inlegget hans? Jeg er enig med Co2 når han sier: "Endelig en film som følger hovedpersonen som om dette faktisk kunne ha sjedd, vi får vite like mye å se like mye som dem." Det er som om vi er hovedpersonen og plutselig blir utsatt for noe så fryktelig som et alien attack. Jeg syntes det virker veldig bra på filmen, og gjør den litt mer realistisk EDIT: Hun som anmeldte filmen i VG var en dame. Damene tenker ikke så mye på effekter Spoiler fjernet(Du burde vel kanskje fjerne quoten) Ja jeg er også veldig enig med meg selv EDIT: Fjernet quoted spoiler Endret 4. juli 2005 av co2 Lenke til kommentar
riktig Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Ble ikke overimponert av denne. Syns den bygde seg fint opp og ble ganske spennende, men så slutta alt brått. Helt ok film, men ingen höjdare. Lenke til kommentar
nonlocality Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 (endret) Jeg så denne filmen igår kveld, har ventet i nesten 1 år. Først og fremst vil jeg si at Steven Spielberg har bevist igjen hvor dyktig han er som regisør, Tom Cruise og ho lille jenta Dakota Fanning gjorde en superb jobb som skuespiller..! Merk: Lille Dakota og Steven har sammabreid før i en mini sci.fiction serie som også handler om Aliens Ok, la oss komme til storyèn, jeg har lest at mange her er skuffet over historien til filmen noe jeg også er delvis enig i. Men jeg skjønner at det er ikke lett å lage en katastrofe-film med engasjerende historie, da vil jeg tro at filmen kunne ha vart opptil mange timer/deler for at vi som publikum skal få vite mer i detalj, dermed mer engasjerende. Men isteden for å gjøre dette så har Steven valgt å gjøre det enkel, kort og spektakulær måte! Han kunne ha valgt masse "high-tech" data-animerte effekter men gjorde ikke det (hvertfall ikke mye), f.eks når bygninger raser sammen i begynnelsen av filmen. Med engang jeg så det tenkte jeg "Å, dette er leeenge siden jeg har sett sånne realtime effekter!" skikkelig kult. Dette beviser at Steven Spielberg er og forblir en av "de store" Old-school gutta. Med fare for spoilers så slutter jeg her med min konklusjon: War of the world er en film som lever opp til forventningene, (hvertfall for min del). Historien er ok og driver deg videre i filmen, men den er ikke "vanntett". Det er par ting som jeg lurer på, eller kanskje jeg bør se det engang til for å forstå alt.. Men uansett, se filmen hvis du er fan av Steven Spielberg eller liker Science-fiction filmer med Aliens osv, Terningkast: 4+ WoTW pisser på Filmen: Independence day for å si det sånn. PS: En siste ting jeg har nesten glemt, se film hvis du likte Half-Life 2 spillet også! hehe Endret 4. juli 2005 av -Dreamer- Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 så denne filmen på kino igår og synes den var en gedigen skuffelse. den lå ann til å bli veldig bra, men den siste delen var helt idiotisk (den idiotiske delen starter når de går ned i kjelleren). ellers synes jeg skuespillet var bra, bra klipping, bra filming og bra lyd. bare synd alt skal bli ødelagt av en dårlig slutt. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Dårlig slutt? ja, ja, story-messig slutter den jo slik H. W. Wells skrev den i 1898, men om den kunne vært lagt opp annerledes blir jo en smakssak. Synes filmen bar preg av godt håndtverk på de fleste måter, liker filmen godt. Karakteren med Tom Cruise blir på sett og vis troverdig når man ser hvilke prøvelser de blir utsatt for, ellers blir han en for typisk "helt" i mine øyne. Edit: fjernet en potensiell spoiler. Endret 5. juli 2005 av Zardoz Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 så denne filmen på kino igår og synes den var en gedigen skuffelse. den lå ann til å bli veldig bra, men den siste delen var helt idiotisk (den idiotiske delen starter når de går ned i kjelleren). ellers synes jeg skuespillet var bra, bra klipping, bra filming og bra lyd. bare synd alt skal bli ødelagt av en dårlig slutt. Helt enig! Så den på kino for to dager siden, og slutten skuffa meg, hadde forventa mer, men det er sikkert fordi jeg hadde altfor høye forhåpninger Skjønner godt at dette er verdens dyreste film, med tanke på alle effektene og sånt. Men det var jo positivt da. Bra spilt av Tom Cruise og hu lille jenta. [OBS! Spoiler] Trodde at Tom Cruise skulle finne tilbake til X kona ettersom de hadde så god kontakt på begynnelsen, men nei. Slutten tok en brå vending da skapningene plutselig begynte å dø av mikroorganismene vi har i lufta. Men hvorfor forsvant skoldene rundt de maskinene som utenomjordingene styrte på slutten der? Var ikke disse maskinene tette? Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 (endret) Blir så lei av å se anmelderser der de plent skal sammenligne med boka, eller tidligere filmer og legge vekt på dette. JEG DRITER VEL I BOKA ELLER DEN GAMLE FILMEN, jeg vil gjerne høre noe fra en som ikke har sett det gamle eller ikke bryr seg om det .. OG FAEN TA DEN DIGRE FLUA SOM SURRER I ROMMET NÅ!! Så klart må man legge vekt på det! Man kan ikke lage en film med den tittelen, uten å legge vekt på hva den tittelen faktisk innebærer.... Ja ja alle har jo forskjellige visjoner om åssen den boka skal tolkes, og Steven Spielebrg har jo sagt at han har laget sin egen versjon av åssen han trodde det hadde sett med en invasjon fra rommet. Filmen tar for seg handlingen i vår tid mens boka tok for seg invasjonen fra rommet på 1800-tallet. Og ja jeg digget filmen, var noe av det feteste jeg har sett på kino i år. Oser av kvalitet og Tom leverte varen som vanlig. Men føler at Spielberg har stjålet ideen fra HL-2 ang de Striders greiene (de som har split HL-2 fårstår hva jeg snakker om) Endret 5. juli 2005 av Wooho Lenke til kommentar
co2 Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Men føler at Spielberg har stjålet ideen fra HL-2 ang de Striders greiene (de som har split HL-2 fårstår hva jeg snakker om) )(/)"(/¤=)#¤()#"!`%(?! HERREGUD MENNESKE! les i tråden, HL2 og filmen er basert/hentet inspirasjon fra samme bok! Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Men føler at Spielberg har stjålet ideen fra HL-2 ang de Striders greiene (de som har split HL-2 fårstår hva jeg snakker om) )(/)"(/¤=)#¤()#"!`%(?! HERREGUD MENNESKE! les i tråden, HL2 og filmen er basert/hentet inspirasjon fra samme bok! OK My bad Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 5. juli 2005 Del Skrevet 5. juli 2005 Jeg skal dra og se den nå, så kommer jeg med en tilbakemelding senere. Forventningene er sånn midt på treet. Jeg trur det blir underholdning, men intet mer. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Så lame med dere som sier historien/handlingen er tynn. Endelig en film som følger hovedpersonen som om dette faktisk kunne ha sjedd, vi får vite like mye å se like mye som dem. Hadde blitt tilbakestående om det plutselig skiftet over til militærets synespunkt og så verden å så blablabla. INFIDELS! Men hva med å lage en egen film om det? Er ikke noe vits å rasere War of the Worlds av den grunn! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 [OBS! Spoiler]Spoiler Er så utrolig enig. Virket som Spielberg måtte plutselig slutte elns. Ja, ok, hvis filmen er bygget på en bok, så greit nok det. Men for oss som ikke har lest boken ei heller bryr oss om at den er basert på en bok, så synes jeg slutten var merkelig! Når filmens slutt utgjør en promille av hele historien, blir det litt kjipt. Føler meg snytt. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 (endret) så denne filmen på kino igår og synes den var en gedigen skuffelse. den lå ann til å bli veldig bra, men den siste delen var helt idiotisk (den idiotiske delen starter når de går ned i kjelleren). ellers synes jeg skuespillet var bra, bra klipping, bra filming og bra lyd. bare synd alt skal bli ødelagt av en dårlig slutt. Helt enig! Så den på kino for to dager siden, og slutten skuffa meg, hadde forventa mer, men det er sikkert fordi jeg hadde altfor høye forhåpninger Skjønner godt at dette er verdens dyreste film, med tanke på alle effektene og sånt. Men det var jo positivt da. Bra spilt av Tom Cruise og hu lille jenta. [OBS! Spoiler] Trodde at Tom Cruise skulle finne tilbake til X kona ettersom de hadde så god kontakt på begynnelsen, men nei. Slutten tok en brå vending da skapningene plutselig begynte å dø av mikroorganismene vi har i lufta. Men hvorfor forsvant skoldene rundt de maskinene som utenomjordingene styrte på slutten der? Var ikke disse maskinene tette? Vil si at filmen var god, nå har jeg vært borti boka og den eldre filmen så slutten kom ikke som ett sjokk, men kanskje litt brå. men syntes personlig det funket bedre enn alle de andre hollywood-sluttene man har blitt proppa inn med teskje i årevis. Dakota Fanning var litt mye hysterisk i denne filmen syntes jeg ..men men.. er vel hennes "thing". Anbefaler miniserien Taken av Spielberg. [OBS! svar:Spoiler] Man kan vel se det slik at tripod'ene var delvis organiske (når menneskene blir "spist" av tripoden og armene som heiser folk opp var tentakler) mot slutten ser du også at tripodene visner bort, i likhet med det man ser av det organiske og selve romvesene men ingen film er vanntett ta f.eks det digitale kameraet som en mann filmer med når tripoden først kommer opp av jorda, når alt av mobil/ur/biler har mista elektrisitet (glipp glipp ) Endret 19. juli 2005 av texaco Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg også reagerte på det kameraet, han kan da umulig ha "glemt" det. Skjønner enda ikke slutten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg også reagerte på det kameraet, han kan da umulig ha "glemt" det. Skjønner enda ikke slutten. Produktplasering. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 19. juli 2005 Del Skrevet 19. juli 2005 Jeg også reagerte på det kameraet, han kan da umulig ha "glemt" det. Skjønner enda ikke slutten. Produktplasering. Som i snikreklame? Tror ikke en kunne se merket. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Litt lite action for en slik film da . Slutten var ingen overraskelse men gikk alt for rask. Plutselig er alt "bra" igjen. De burde også ha vist litt fra Europa og Asia, hvertfall si noe, sånn at det er litt troverdig. Lenke til kommentar
akarno Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ble skuffet jeg. Typisk katastrofefilm. The usual stuff. Minnet meg mye on Independence day og litt om The Day After Tomorrow. Og tenkte litt på Mars Attacks der jeg satt Amerikaaansk suppee!! (Min mening ) Slutten var ingen overraskelse men gikk alt for rask. Plutselig er alt "bra" igjen.De burde også ha vist litt fra Europa og Asia, hvertfall si noe, sånn at det er litt troverdig. Enig, syntes det ble fokusert altfor mye på hovedpersonene og det som skjedde med de. Lite med hva som skjedde i resten av verden... Hvorfor skal aliens alltid være bad guys? En litt svak 4'er fra meg... Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Hvorfor skal aliens alltid være bad guys? Da hadde det nok blitt en kjedelig film. Og hvis aliens'ene hadde vært som oss, så hadde det sett dystert ut for oss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå