Gå til innhold

60 minutes- reportasje om spel

Anbefalte innlegg

Tviler sterkt på at 2 milliarder folk har kjøpt spillet. For det første er det mest folk i alderen fra 12 - 24 som spiller GTA: SA (Sånn sirka da). For det andre har en god del av befolkningen ikke råd til å spille spill. En masse folk har heller ikke god nok PC og ikke konsoller til å spille spillet på. Osv. Altså bullshait, men tar det som en spøk ;)

Ellers har jeg svart på en slik tråd før, og føler ikke for å gå like dypt denne gangen. Det er jo et par ting som er helt åpenlyst. Denne gutten kan ikke ha hatt en normal oppvekst. Altså kan gutten ha blitt utsatt for en del ting. Kanskje foreldrene har misbrukt ham. Kanskje han har opplevd noe som har tatt knekken på ham. Hva vet vi. Videre har foreldrene ikke passet på ungen, og sannsynligvis heller ikke brydd seg om denne ungen. Når han da spiller GTA:SA får han ideer. Disse ville et normalt menneske kastet fra seg med en gang, men dette er noe han kanskje ikke gjør. Dermed skjer det tragiske.

Når et barn har blitt født og vokser opp har det ingen som helst grenser. Mennesker må læres opp til at det er galt å slå andre mennesker. Man må lære at man ikke skal ta ting i butikken uten å betale for det. Man må lære at man ikke skal skade andre osv. Altså dette er ikke noe som mennesket autmatisk lærer seg. Dette er generelt forledrenes ansvar. Barn som vokser opp uten foreldre, og folk som bryr seg kan slite mye med dette senere i livet. Jeg tror at denne gutten ikke lærte forskjellen på rett eller galt. Gutten viste sikkert ikke at det var galt å drepe en gang.

Når foreldrene ikke har lært denne gutten at det er galt å skade/drepe andre ol, og gutten sitter å spiller GTA: SA. Er det rart at han går å dreper en person? Dog handler det også om en tenåring. Kanskje burde han vite slikt, men man vet aldri. Så en Dr.Phil-episode der en jente hadde vokst opp uten foreldre. Senere ble hun adoptert. Som tenåring truet hun adoptivforeldrene med livet. Hun fortalte dem hvordan hun ville drepe dem osv. Dermed er det ikke så ussansynlig at det kan stemme det jeg har sagt nå.

Dette var da litt tanker fra min side.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gud bedre. Her skjønner jeg folk ikke har peiling på hvor mye 2milliarder er, eller hvor mye et spill/film skal selge for å være en blockbuster. Litt research letter kanskje litt på den søken etter informasjon.

The PlayStation 2 title already is the year's presumptive best seller. Analysts predict San Andreas could sell 5 million copies by year's end at $49.99 retail, planting it in Hollywood blockbuster territory. Eventually, 15 million copies could be sold, topping the all-time best seller: its predecessor, Grand Theft Auto: Vice City, with more than 13 million sold.
Lenke til kommentar

Okey. Dette blir et veldig ca.-tall, men det blir en liten pekepinn. Si at 18-årsgrense-spill blir solgt i Europa, Nord Amerika og Australia. (Landet Australia, ikke kontinentet.) Disse delene av verden vil jeg si er de stedene det spilles mest spill med unntak av Asia, men Asia har som oftest sine egne spill osv. (Har jeg fått inntrykk av ihvertfall) Nå tenker jeg altså ikke bare på GTA.

Innbyggertall i Europa: 802 018 054

Innbyggertall i Oceania: 32 515 127

Innbyggertall i Nord Amerika: 434 144 971

Sum: 1 268 678 152

Så kan man jo trekke av alle de som IKKE spiller spill. Nå har ikke jeg noen oversikt på hvor mange som ikke spiller, men jeg tror jeg trygt kan trekke fra 50% av befolkningen, med tanke på alle kvinnene som ikke bryr seg. (Ja, noen kvinner spiller, men det er ikke mange i det store bildet.)

1 268 678 152 delt på 2: 634 339 076

Her stopper jeg, men man kan jo fortsette å tanke på barn i alderen 0-10 som ikke får spille dette spillet, eldre mennesker, menn som ikke bryr seg, og de som rett og slett bor i land med familier som ikke har råd til spill osv. Dette blir ikke så mange til slutt.

Endret av ehs5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...