Trafalgar Law Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har et lite problem her. Har nylig anskaffet 8mbit fra NGT, nå ble jeg glad, men den morroa sluttet fort. Jeg får da ikke hastigheten opp i mer enn 2mbit + jeg ikke får kontakt med de andre på nettverket(dette problemet har jeg hatt en stund). Noen der ute som har hatt noe lignenes/samme problem som hadde hatt en smule aning om hva jeg skal gjøre? takker for svar. Lenke til kommentar
maturesh Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 visst du skriver om posten din og kommer med mere info så hadde det vært fint.. Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hardware? Lenke til kommentar
Mendel Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Det første jeg kommer til å tenke på er virus. Det finnes mange typer virus og spyware som bruker linjekapasitet og sperrer for kontakt med de andre maskinene i nettverket. Måten du løser dette på er å oppdatere/installere antivirus og kjøre den, pluss f.eks spyware fjerner (Adaware) ol. Om ikke dette hjelper så kan det være nødvendig gå hardere til verks, trykk Start - kjør og skriv in msconfig (XP) trykk oppstart og fjern programmer du vet ikke skal starte opp med maskinen. Siste alternativ er reinstallering av alt Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har hatt problemer med hastigheten selv i dag. Fikk den ikke opp i mer enn 1Mbit (har 3Mbit), linja droppa også ut noen ganger. Fortsetter dette i morgen tar jeg kontakt med ngt. Lenke til kommentar
BKB Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Det første jeg kommer til å tenke på er virus. Det finnes mange typer virus og spyware som bruker linjekapasitet og sperrer for kontakt med de andre maskinene i nettverket. Måten du løser dette på er å oppdatere/installere antivirus og kjøre den, pluss f.eks spyware fjerner (Adaware) ol. Om ikke dette hjelper så kan det være nødvendig gå hardere til verks, trykk Start - kjør og skriv in msconfig (XP) trykk oppstart og fjern programmer du vet ikke skal starte opp med maskinen. Siste alternativ er reinstallering av alt "Siste alternativ er reinstallering av alt " Er ikke dermed sagt at det løser problemet med internett hastigheten. som andre har sagt, sjekk for shitware (virus/adware/spyware) osv. Oppdater router driveren. Regner med at du har tatt speedometer tester osv. (kan tas på www.itavisen.no og www.dinside.no ) Prøvd å fjerne de andre maskinene i nettverket? kanskje de også har shitware som spiser av linja. Angående kontakt med de andre pcene så sett alle maskinene til å automatisk ip og trykk på "repair" på local area connection-> support. Edit: bruker du eller de andre pcene på nettverket firewall? kan hende den sperrer for kontakt med andre pcer. Endret 29. juni 2005 av BKB Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 første som slår inn hos meg er ustabil linje/dårlig utbygd.. som hos meg, har 1100/448 men ligger på 960-970/380.. har bluecom.. skal snart ha 2 mbit da, regner med litt fart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå