Chrian Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Måtte bytte hdd i en gammel bærbar PC, problemet er at i bios er det to bootmuligheter floppy og hdd. Jeg har W98 på CD og klarer ikke å få bootet fra CDrom, har en gammel W98 oppstarts diskett som jeg har prøvd å bruke for å klare dette. men får det ikke til å virke. Er det noen som kan gi en veiledning hvordan jeg ordner dette? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 - Sett PC'en til å boote fra floppy - Sett i oppstartsdisketten og innstallasjons-CD'en og fyr opp (start opp med CD-ROM-støtte) - Når oppstartsdisketten er ferdig lastet, skriver du d: (hvis det er bokstaven på CD-ROM-stasjonen), og trykker <enter> - Deretter skriver du dir og trykker <enter> - Så ser du i listen som kommer opp og prøver å finne ut hva filnavnet til innstallsjons-programmet heter - Til slutt skriver du navnet til installsjonsfilen og trykker <enter> Lenke til kommentar
skytblink Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 om du har byttet til den disk som ikke har vært brukt tidligere, må du også forberede harddisken med fdisk før du kan innstallere windows på den. fungerer ikke bootdisken din, finn en ny på bootdisc.com. morten Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Glemte at innstallasjonsprogrammet ikke har formateringsfunksjon. Fdisk ligger på oppstartsdisketten, det er bare til å skrive fdisk når oppstartsdisketten er ferdig lastet, trykke <enter> og følge anvisningene. Lenke til kommentar
Chrian Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Takker så mye for hjelpen, problemet var at CD rom stasjonen under oppstart med W98 diskett får bokstaven E fordi hjelpefilene fra oppstartsdisketten blir lagret på virtuell stasjon D. Fant innstallasjonsfilen med en gang jeg skrev E:/dir så nå har vi fungerende kartplotter i båten igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå