The_Norsemen Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Hei eg trenger hjelp.. eg får ikke til å koble sammen ledningene så kabinette funker.. viss det er noen som kan hjelpe meg så pliz bruk bilde eg får poweren til å starte men ikke skjermen Endret 2. juli 2005 av The_Norsemen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Forklar litt bedre.. Hvilket bZerk er det du snakker om? Det med display? Får du ikke displayet til å funke? Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Eg har dei samme delene som du har. eg er litt usikker om hvordan eg kobler ledningene, fordi 19tom skjermen funker ikkje når eg slår på pc'n og hvor setter eg cpu termometeret? kan du ta noen bilder av hvordan du sette sammen delene. siden du har samme power og hovedkort og skjermkort. men eg mistet cpu'n på golvet og da ble noen av disse greiene på det skakt så eg rettet dem opp igjen og koblet det til.. kan den være ødelagt? Endret 29. juni 2005 av The_Norsemen Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 hmm.. Har ikke noen skikkelige kamera liggende her nå.. pappa kommer ikke hjem før om 4-5 uker.. Men den tynne lange termometer dingsen til cpu'en, har jeg bare knødd i kjøleribba så nær cpu'en jeg kom.. Har en zalman 7700alcu eller hva de heter.. Den temp måleren til hdd'en, la jeg mellom 2 hdd'er bare.. Den siste temp-måleren la jeg løst ca. i midten av kabinettet.. Kan være det med at du mista cpu'en i gulvet som gjør at den ikke funker.. Men, hadde lignende problem selv.. Fikk ikke bilde på skjermen.. Så det jeg gjorde, var å ta ut den lille ledningen som går til hovedkortet (det går 2, 1 stor 24pins eller hva det heter, og en lite 4 eller 6 (husker ikke helt)). Ta ut den minste, skru på pc'en, så skru av og sett den i igjen.. Har selv ikke kobla til alt i kabinettet enda, siden jeg ikke har funnet ut hvor alt skal.. Men skal se om ca. 1 mnd's tid, så skal jeg ta en del bilder i kabinettet, og få hjelp til hvor alt skal stå.. Eneste jeg har å klage på med det kabinettet er det at det var litt rotete med de kablene som er i det.. kunne vært mer samla og ryddigere.. Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Eneste jeg har å klage på med det kabinettet er det at det var litt rotete med de kablene som er i det..kunne vært mer samla og ryddigere.. Hvis du bruker litt tid på å flytte ledninger så blir det ikke så rotete. Jeg holder fortsatt på med ryddingen Bildet er tatt med mobil så ikke den beste kvaliteten. Fikk heller ikke noe bilde, viste seg at skjermkortet var DOA Brukerveiledning for å få display på kabinettet til å virke Endret 30. juni 2005 av FreeMan Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Var ryddigt og fint hos deg. Har du lagt alle ledningene på motsatt side? Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 (endret) Hei. eg har ikke rukket og koble til alle lendingene pga at eg vill først få start på pc'n... men takk for hjelpen... Bruker du alle firewire og lydingengene? Endret 30. juni 2005 av The_Norsemen Lenke til kommentar
FreeMan Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 The_Norsemen: Ja, alle ledninger på motsatt side. Var fryktelig rotete slik det var. Stealth-: Har koblet til alt bortsett fra firewire. Ikke brukt for firewire her. Lenke til kommentar
Gaby Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Når du mista CPUen i gulvet er det jo nesten ingen tvil om hva som er feilen. Får du bare ikke skjermbildet? Eller skjer det noe mere? Lyser det noen lamper inne på hk, eller USB bak? Hvis dette finn ut av hva feilmeldingene indikerer. Prøv også med en annen CPU.. Er nesten bombesikker på at det er det som er feilen. Se om CPU har noen skader (kjerne, pin e.l) Lykke til ! Offtopic: Jeg har også bZerk, og det er j**** rotete. Hvis noen skal gå i gang med et rydde prosjekt, kan da den personen ta noen bilder slik at det går an å se hva han har gjort.. Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 (endret) Offtopic:Jeg har også bZerk, og det er j**** rotete. Hvis noen skal gå i gang med et rydde prosjekt, kan da den personen ta noen bilder slik at det går an å se hva han har gjort.. Jeg har same kabinett, var veldig rotete før men fikk ryddet i det når jeg kjøpte nye komponenter. Før: (med gamle komponenter) Etter: (med nye komponenter) Gjemte kablene bak hk: Endret 1. juli 2005 av batti64 Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 batti64 : Veldig bra! Om en måneds tid når jeg kommer hjem fra ferie, så skal jeg også ta en stor-rengjøring i kabinettet.. btw.. Uvant å se en så liten CPU vifte i kabinettet.. Jeg har en Zalman 7700alcu, så den er like stor som vifta bak i kabinettet, og selve kjøleren er en del større enn det Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Hei. Eg har problemer med å få startet pc'n men her har eg fått my hjelp men kan du stealth] prøve å forklare de du gjorde for å få start på skjermen litt bedre.. eg er selv litt usikker når du sier (det går 2, 1 stor 24pins eller hva det heter, og en lite 4 eller 6 (husker ikke helt)). Ta ut den minste, skru på pc'en, så skru av og sett den i igjen.. men dette får eg nok til viss du sier eller legger inn bilde av hvordan dei ser ut Men det kan kanskjer være Cpu'n men det er jo best å vere på den sikkre siden Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Du får start på pcen, men ikke lys i displayet? Har du må husket å koble til den 3-pin kabelen til lcd? Så må også huske å koble til den vanlige 4-pin kontakten som det står "input" på. EDIT: Du bør lese igjennom denne: http://www.microplex.no/rubweb/prodpages/b...ires/index.html. Endret 2. juli 2005 av batti64 Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Ja eg har fått på den skjermen men min vanligge CRT Skjerm funker ikke.. kanskje pga Cpu... Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Hmm. Har du prøvd en annen skjerm? Vis du har mulighet kan du jo prøve cpu på en annen pc og se om den virker der, eller prøve skjemkortet, så finner du ut hva som ikke virker. Endret 2. juli 2005 av batti64 Lenke til kommentar
vergor Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 hei. jeg får ikke ut den hvite esken som sitter i en av brønnene! den vil bare ikke komme ut! kan noen si meg hvordan jeg skal ta den ut?? jeg velger å spørre om hjelp når det gjelder alle disse ledningene, enkelt og greit!! Lenke til kommentar
batti64 Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 hei. jeg får ikke ut den hvite esken som sitter i en av brønnene! den vil bare ikke komme ut!kan noen si meg hvordan jeg skal ta den ut?? jeg velger å spørre om hjelp når det gjelder alle disse ledningene, enkelt og greit!! For å få ut den hvite esken må du ta av hele frontdekstelet. Du må trykke inn niplene som sitter på innsiden av kabinettet. Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Til (vergor) du må klemme ut plastfronten på kabisen å så drar du den hvite boksen ut Lenke til kommentar
The_Norsemen Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Men i hel**** har dere sett dette ikke bra Lilan-Li bZerk Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 4. juli 2005 Del Skrevet 4. juli 2005 Hva har det med det bZerk kabinettet å gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå