Gå til innhold

AMD Athlon XP 2200+


Anbefalte innlegg

Må bare kommentere noe her. Så at noen hadde skrevet at 512mb ram er alt for mye for en vanlig bruker, det er jo helt idiotisk å si. Ram er noe man trenger mye av, og det er også en av de billigste oppgraderingene man kan gjøre. Så skal du kjøpe ny pc nå, så kjøper du min. 512mb ram, uansett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nw52MweC

512 mb ram er fint, slipper swap fil. Ram er jo ikke så dyrt heller.

 

Til videoredigering kan jeg på det sterkeste anbefale ASUS v8200T2 Deluxe, som er et Geforce 3 ti 200 kort med composite ut, s-vhs ut, s-vhs inn, 3d-briller og seff vanlig VGA. Finn en test på http://www.gotapex.com, der får det meget god omtale. Det koster omtrent 2800 kr på http://www.pcutstyr.no

Lenke til kommentar

At du kommer til å BRUKE 512 RAM e vel tvilsomt selv med videoredegering.... visst du har disk-cache instillingene intakt i din OS så skal det ikke by på problemer. Men visst du skulle bruke mer enn de 256 RAM som du har tenkt å kjøpe, så vil det få tregere, pga av at OS bruker da disk-cache'n.

 

desuten så må du huske på at 256 SDRAM = 256 SDRAM og 256 DDR = 512 SDRAM

 

eg klarer meg lenge med 384 MB ram.. kjøre alt av programmer. Men uansett.. bedre med litt for mye ram enn litt for lite... skal du investere så mye like vel så hadde jeg vurdert MINST 256 RAM.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Nei, nei, NEI!

 

256 DDR er IKKE det samme som 512 SD... DDR står for dobbel data rate, altså dobbel båndbredde. Programmer og lignende bruker like mye DDR ram som SD ram, så IKKE hør på det mrgod sier...

 

DDR er teoretisk dobbelt så RASK som SD, ikke dobbelt så STOR.

 

Jeg har 512 mb ram, og merker at når PC-en har stått på noen dager, så er det under 100 mb ledig ram. Med 256 mb ram, så ville det vært 0 og masse swap fil. Du sparer altså diskplass, og det går fortere i windows med mer ram.

Lenke til kommentar

Oki,

Kjøp AMD 1600 XP med denne prossesoren får du absolutt mest for pengene.

Og plz ikke si at du skal betale for o.s'en du kan spare mye på å la noen brenne det ut for deg eller no.

Skjermkortet er et bra valg hvis ikke du er en som spiller meget mye da.

Sånn kjapp hoderegning vil jeg tippe at det koster rundt 13.000 kr(regner ikke med windows'en nå)

Lenke til kommentar

Jepp. Ti200 suger skikkelig og Ti500 suger.

 

Litt mer saklig forklaring.

 

Ti200 Er en MX utgave av Geforce 3. Lavere Kjerne hastighet ergo dårligere kjøling. Lavere minne hastighet.

(Hastigheten blir omtrent det samme som et GF2PRO/Ultra.

 

Ti500 er et overklokket GF3 kort. Raskere minne og 40mhz mer på kjernen. Dessverre ikke nok til å slå Radeon 8500 men koster jo mye mer så da er det sikkert bedre eller hva?

 

Vel uansett hva folk sier så vil jeg påstå at et ATI 8500 kort er et bedre valg enn noe av det Nvidia har å tilby nå. (Ikke begynn med Dårlig Driver support fra ati)

 

ATI kortene har alltid levert bedre bildekvalitet. Flere snadder funksjoner. Og har hatt ledende DVD/Video playback de siste årene.

Driverne fra ATI begynner også å modne seg nå.

Og når kortet i tillegg er billigere enn sin tregere konkurent bør det ikke være noen tvil om hva som lønner seg og hva som er best kjøp.

Jeg sier GO ATI.

 

Hvis du skal maskinen til å være stille kan kanskje den største alpha kjøleribba være ganse ålreit. Det følger med en Rheostat som gjør det mulig og stille hastigheten trinnløst som gjør den ganske stillegående på lavest hastighet og fremdeles en god kjøler eller bråkete og vanvittig kjøling om dagen.

 

Hardisken burde kanskje byttes ut med Seagate Barracuda IV. Disse er meget stillegående. 7200rpm diskene er faktisk en av de mest stillegående diskene som er å få tak i. Raske og stabile er de også.

Hovedkortet er greit. Det er rødt! Det er kult :razz:

Ellers er det vel ikke mer å henge seg opp i.For sent nå uansett... zzzzZZZzzZZ

 

[ Denne Melding var redigert av: ReVoX på 2001-12-13 04:04 ]

Lenke til kommentar

Kjøp deg en AMD XP 1600 og ett GeForce 3 TI 200

,da du vil få ett raskere system og billigere system

(spesielt til spill) enn med en XP 1900 og ett GeForce 2 kort.

Ellers ser oppsettet ok ut :smile:

 

PS: 512 mb DDR ram er ikke og annbefale vis du kjøre win98SE, da det er og kaste vekk penger ,men vis du tenker og kjøre win XP i fremtiden så stiller saken seg anneledes da win XP Løøøvs ram :smile: :smile: :smile:

 

PS: har selv en XP 1500 med 156mb SDram og ett Hercules prophet 4500 (kyro II) 64 mb ram.

Funker som bare pokker her :smile: :smile: :smile:

Lenke til kommentar

Hm... Jeg tror faktisk at jeg kjøper en Radeon 8500 !

 

Takk til "ReVoX" for håpe at du har rett!

 

Hvor kan jeg bestille Radeon 8500? Jeg var på psdata.no. Men fant ingenting.

 

Jeg er snart ferdig med å mekke sammen den nye pc'en på papir.

 

Jeg kommer til å kjøpe alt fra psdata.no........

Lenke til kommentar

Jeg har nettop besøkt komplett.no.

 

Jeg fant den der:

 

ATI AGP Radeon 8500 64MB DDR

Tv-Out, DVI, Retail

108775.jpg

 

Høres det bra ut?

 

Skjermkortet koster 2800 kr.

 

Jeg kommer til å spille veldig mye med denne maskinen! Passer denne skjermkortet til meg? Eller finnes det noe bedre der ute? ( det må ikke koste over ca. 3500 kr)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...