Gå til innhold

AMD Athlon XP 2200+

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg å kjøpe ny pc. Her er spesifikasjonene:

Prosessor: AMD Athlon XP 1900+

Harddisk: 80 GB Harddisk

Minne: 512MB DDR-RAM

Grafikk: GeForce2 PRO 64 MB DDR RAM m/TV-ut

Lyd: Creative Sound Blaster Live Player 5.1

Høyttalere:Creative INSPIRE 5.1 5300

Skjerm: Samsung 19"

CD-ROM; 24x10x40x CD Brenner

16x DVD spiller

Logitech trådløs tastatur og mus.

Software: Microsoft Windows® XP Norsk

Hva synes dere om denne pc'en?

Hva skal jeg forandre på? Eller er det et bra valg?

Hva tror dere denne maskinen kommer til å koste?

25329.gif

black_logo.gif

bnrWinXP.gif

Blink 182 -best punk rock band ever!

[ Denne Melding var redigert av: AMDXP på 2001-11-25 20:17 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det er et meget godt valg! Den er meget lik min pc. Men jeg er enig at en XP 1900+ er overkill!

Kjøp en 1600+, en GOD vifte (Thermal Integration TI-V77, ca. 260 på komplett), en stykk Noise Killer (viften bråken litt), og du kan lett overklokke den til 1900+, nesten gratis!

Kabinett har du ikke skrevet opp, men jeg ANBEFALER Chieftecs nye sølvfargede midi-tower DX01-SLD ! Det er MEGET bra

Og kjøp heller Creative DTT 3500, det rocker! sammen med Live! 5.1, er det uslåelig! (Jeg snakker fra erfaring!!!!!)

Lenke til kommentar

Hvor har du tenkt å feste alle duppedingsene du ønsker å kjøpe. Kan ikke se at du har skrevet opp noe hovedkort ??? Vil foreslå et MSI K7T266 Pro2 RU ( KT266A ), med innebygd raidcontroller. MEGA BRA !!

Angående harddisk, så kjøp helle 2 stk på 40 GB og kjør de i RAID. MYE bedre diskutelse for bare LITT mer penger.

Dritt i å kjøpe XP1900+. Kjøp heller en XP1600+ og bruk heller pengene du sparer på å kjøpe et GF3 skjermkort.

Men ellers så tror jeg du kommer til å få en MEGET rå maskin.

Lenke til kommentar

Ingenting er overkill i en vanlig PC verden. Har man penger så går man selvfølgelig for det kjappeste. Det er snart for tregt likevel.

Hadde det vært mulig og jeg hadde penger ville jeg kjøpt et HK med 8 stk. Athlon 2200+ 4TB RAM og 100EB HDD.

=D

Strips

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-02 21:19, obi_one skrev:

Hvorfer kjøpe "norsk" WinXP, oversettelsene der er jo så elendige. Ska du ha Home eler Pro ?

(ikkje kjøp noenting Norsk)

Og for du som sa at 1900+ var overkill: det er snakk om prioriteringer iht. økonomi, tror neppe at noen mente at 1900+ var FOR MYE til å bli kjøpt :roll:

[ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-01-28 12:30 ]

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt for å kjøpe Geforce 3 og AMD 1600+...

Hva med 512 DDR RAm? Litt for mye? Jeg skal spille spill og... DETTE ER VIKTIG::::....

Jeg skal redigere film på den nye maskinen. Er denne pc'en bra nok?

Hva mer trenger jeg av hardware for at pc'en skal være perfekt til video redigering....... jeg har alt av software som jeg trenger......

[ Denne Melding var redigert av: AMDXP på 2001-12-05 01:08 ]

Lenke til kommentar

Jeg driver å vurderer AMD maskin fra Komplett.no, her er noe av det jeg tenkte å ha med:

In-Win Midi ATX S500 BULK! (kabinett)

MSI K7T-266 PRO2-RU Hovedkort Socket A

AMD Athlon XP1600+ 1.4 GHz 266 MHz bus

DDR-DIMM PC2100 512MB DDR CL2.5

Thermal Integration CPU-Vifte A/7/370

Western Digital Caviar 60GB IDE 7200RPM

Asus DVD -spiller IDE 16x/48x (DVD-E616)

Asus CD-brenner IDE 24x/10x/40x

Asus AGP V8200 GeForce3 Ti200 64MB DDR

Creative Soundblaster Live! Player 5.1

Logitech Pilot Wheel Mouse USB&PS/2

Logitech iTouch Keyboard PS2/USB

Hansol 19" CRT 900P TCO-99

Burde jeg heller gå for Chieftech kabinett med vifte i døra?

Hva er best av en Hansol 19crt og en LG?(billigste modellene)

Vifter kan jeg ikke noe om, så jeg bare valgte den som så tøffest ut.

Bråker harddisken jeg har valgt? har tenkt å ha PC-en på rommet, så jeg vil ikke ha noen støvsuger som hyler når jeg skal sove.

Eller burde jeg bare feige ut å bestille en P4 fra Dell?

|Hvis du har en paraply i rompa, ikke slå den ut!|

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-04 23:56, AMDXP skrev:

Jeg har bestemt for å kjøpe Geforce 3 og AMD 1600+...

Hva med 512 DDR RAm? Litt for mye? Jeg skal spille spill og... DETTE ER VIKTIG::::....

Jeg skal redigere film på den nye maskinen. Er denne pc'en bra nok?

Hva mer trenger jeg av hardware for at pc'en skal være perfekt til video redigering....... jeg har alt av software som jeg trenger......

[ Denne Melding var redigert av: AMDXP på 2001-12-05 01:08 ]

512mb minne er mye for en vanlig bruker. Windows bruker vanligvis ikke mer enn 130-150mb minne. Men til video-redigering er det ofte nødvendig.

HD er viktig for video-redigering. For å øke hastighet, bør du bruke 7200rpm HD. Kjøp 2-4 40gb HD-er (western digital f.eks.) og kjører dem i raid-0. Da får du overføring hastighet du trenger, (ca. 75mb/s konstant ved 4 HD-er i raid-0, ca. 70-60mb/s ved 3 i raid-0 og ca. 70-35mb/s ved 2 i raid-0).

Raedon 8500 er bedre valg enn GF3. Det er billigere, raskere. ATI er bedre i 2D og DVD/video visning. Forresten GF3 har litt problem med KT266A-chips, HK ditt bruker.

For å overføre video fra digital videokamera til PC trenger du også Firewire-kontroll. Creative Soundblaster Audigy Player (lydkort) er et bra valg. Det har innebygd Firewire-kontroll og er god til spill.

Ta en titt på http://www.komplett.no/k/k.asp?action=ukens ukenstilbud fra Komplett denne uken har alt du trenger. (340w maxtower er tingen for amd-cpu :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-05 01:11, Den Polse skrev:

Jeg driver å vurderer AMD maskin fra Komplett.no, her er noe av det jeg tenkte å ha med:

Bråker harddisken jeg har valgt? har tenkt å ha PC-en på rommet, så jeg vil ikke ha noen støvsuger som hyler når jeg skal sove.

Du kan jo være feige og be Komplett setter maskinen opp for deg :wink: Det er faktisk lønnsom for deg siden komplett påtar da all ansvar for maskinen (en billig garanti mot all tull ved egen innstallasjon)

Chieftech er bedre siden prisen er så lik, har du nok plass hjemmet, bør du velge den maxtoweren på ukenstilbud (340w er godt for amd og mange andre komponenter) Vifter er like så nødvendig for deg hvis du ikke vurdere å overklokke. HD bråker lite, men vifter komme til å lage litt lyd (ok, du kan jo alltid kjøpe dyre vifter som bråker mindre).

Så anbefaler jeg at du kjøpe Pioneer DVD-116 og Plextor 24x10x40 istedenfor Asus sine. De er raskere og prisen er nokså like.

Radeon 8500 er raskere enn GF3 Ti200 på de fleste spill, det har også bedre 2D og DVI-utgang. Og som jeg skrevet tidligere har GF3 problem med KT266A chipsen (driveren som er tilhengelig nå er ikke god nok). Det er jo enda en grunn til å kjøpe Radeon :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Perseus på 2001-12-05 04:42 ]

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nw52MweC

Hvorfor i all verden skal du KJØPE winXP? :grin: Dropp det, og kjøp IBM 41 GB x 2 i RAID 0 i stedet for 80 gB samsung (mye raskere i filoverføring, men du bør vite hva du gjør...) Også vil jeg anbefale Gainward GF2 Ti 500XP. Det er et Geforce 2 Ti 200 klokket til 500 mhz på rammen, og det er MEGET rask! En kamerat får 4200 3dmarks i 3d mark 2001 med 1 ghz t-bird... Det er nesten like raskt som GF3, og 1500 kr billigere...

Jeg ville ha kjøpt DTT2200 fra creative, med Creative Audigy... Vil påstå dette er konge lyd!

Ingen prosessor er rask nok, men pris forskjellen er kanskje litt stor...

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-05 01:11, Den Polse skrev:

Veldig bra PC! Et par ting bør forandres. Jeg utdypper meg litt seinere. har ikke tid nu......

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...