Fedorov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Haha. Nå ler jeg av alle tullingene (ikke stygt ment) som sa at Revolution bare var tre ganger raskere enn sin forgjenger! :!: Om denne artikkelen virkelig er sann og det stemmer at xbox 360 bare er sirka 2 ganger så rask som sin forgjenger så er faktisk Nintendo de eneste som ikke lyver om hastigheten sin ville jeg tro. Selfølgelig er ikke 360 bare 2-3 ganger bedre enn Xbox. Herregud. Tror du 2-3 ganger bedre hardware enn Xbox ville klart grafikk som vi ser i f.eks PGR3 og Gears of War i HDTV oppløsninger ? Ytelsen øker som regel med 10-20 ganger mellom hver generasjon hardware, Vil ikke være noe annerledes nå. Skjønner Nintendo fanboy`en i deg ville likt dette, men dessverre. Og nei, Revolution vil nok heller ikke bare være 2-3 ganger bedre enn Gamecube. Hvis de da ikke fullstendig driter i teknologien og selger for 500kr. Endret 2. juli 2005 av Fedorov Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Haha. Nå ler jeg av alle tullingene (ikke stygt ment) som sa at Revolution bare var tre ganger raskere enn sin forgjenger! :!: Om denne artikkelen virkelig er sann og det stemmer at xbox 360 bare er sirka 2 ganger så rask som sin forgjenger så er faktisk Nintendo de eneste som ikke lyver om hastigheten sin ville jeg tro. Selfølgelig er ikke 360 bare 2-3 ganger bedre enn Xbox. Herregud. Tror du 2-3 ganger bedre hardware enn Xbox ville klart grafikk som vi ser i f.eks PGR3 og Gears of War i HDTV oppløsninger ? Ytelsen øker som regel med 10-20 ganger mellom hver generasjon hardware, Vil ikke være noe annerledes nå. Skjønner Nintendo fanboy`en i deg ville likt dette, men dessverre. Og nei, Revolution vil nok heller ikke bare være 2-3 ganger bedre enn Gamecube. Hvis de da ikke fullstendig driter i teknologien og selger for 500kr. Fedrov, jeg kan se helt tydelig at du ikke har vokst fra fanboy røttene dine. 2-3 ganger så mye som Xbox(733MHz X2/X3 ) er faktisk ganske mye, 3 ganger så mye som Gamecube er også veldig mye. 10-20 ganger så mye på hver!? Tror du virkelig det? Tror du virkelig at PS2 er 10-20(!) ganger så sterk som PS1?? Tror du GameCube er 10-20(! igjen) ganger så sterk som N64? Tro igjen Sammenling første genrasjon PS2 spill med 3'de(tror jeg) genrasjon PS1 bilder, ser du en story forskjel(leif)? Nei, det gjør du ikke. Beklager å si det, emn din siste utalelse var full av feil PS:Akkurat sånn som at mitt innlegg er full av skriveleifer Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Fedrov, jeg kan se helt tydelig at du ikke har vokst fra fanboy røttene dine.2-3 ganger så mye som Xbox(733MHz X2/X3 ) er faktisk ganske mye, 3 ganger så mye som Gamecube er også veldig mye. 10-20 ganger så mye på hver!? Tror du virkelig det? Tror du virkelig at PS2 er 10-20(!) ganger så sterk som PS1?? Tror du GameCube er 10-20(! igjen) ganger så sterk som N64? Tro igjen Sammenling første genrasjon PS2 spill med 3'de(tror jeg) genrasjon PS1 bilder, ser du en story forskjel(leif)? Nei, det gjør du ikke. Beklager å si det, emn din siste utalelse var full av feil PS:Akkurat sånn som at mitt innlegg er full av skriveleifer Selfølgelig er PS2 det. PS1 klarte ca 300.000 polygoner per sekund. Tror du PS2 ikke klarer mer enn i underkant av 1 million? CPU`en har ikke så mye å si, det er grafikk kortet (GPU`en) som virkelig teller. Tror virkelig folk at ytelsen øker med kun 2-3 ganger mellom hver generasjon konsoller ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Det er ikkje antal polygoner per sekund som er utslagsgivande for spelets kvalitet. Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Selfølgelig er PS2 det. PS1 klarte ca 300.000 polygoner per sekund. Tror du PS2 ikke klarer mer enn i underkant av 1 million? Again, det er ikke polygoner det er snakk om CPU`en har ikke så mye å si, det er grafikk kortet (GPU`en) som virkelig teller. Igjen, de er helheten. Tror virkelig folk at ytelsen øker med kun 2-3 ganger mellom hver generasjon konsoller ? Nei, men tviler på at de øker med 20 ganger Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Nå ligger det en ingame film, dog tatt med kamera fra lerret, av Gears Of War til Xbox360, hos gametrailers ( http://www.gametrailers.com/player.php?id=6663&type=wmv ). Det man ser her er ikke bedre enn hva man får fra en grei spill-PC i dag. Trond Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Da er i hvertfall det klart. Fedorov er en fanboy og står på sitt *sukk* Altså, når har det seg slik at 3 ganger så kraftig er mye mer enn du tror. Det høres kanskje lite ut, men er veldig mye. Man måler heller ikke alt u polygoner hver enkelt maskin takler, men den helhetlige ytelsen. For eksempel hva CPU driver på med osv. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Plutselig virker ikke Nintendos "sjokkerende" tre-ganger-så-kraftig-som-Gamecube- uttalelse like pinglete lenger. GPU'en er dog mye mer enn 2x kraftigere. Men er det uansett ikke blitt bekreftet at dette ikke var en utalelse fra Nintendo? Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Igjen, de er helheten. Hva er egentlig helheten.. hvordan regner man ut den? Forskjellige spill vil stresse forskjellige elementer av hardwaren. Et spill som er veldig pixel shader intensivt vil f.eks ikke være begrenset av CPU'en. Endret 2. juli 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
Wyldelife Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 Igjen, de er helheten. Hva er egentlig helheten.. hvordan regner man ut den? Forskjellige spill vil stresse forskjellige elementer av hardwaren. Et spill som er veldig pixel shader intensivt vil f.eks ikke være begrenset av CPU'en. Helheten, er GPU, CPU og alt det andre mambo jambo hardware shittet Lenke til kommentar
Fedorov Skrevet 2. juli 2005 Del Skrevet 2. juli 2005 (endret) Da er i hvertfall det klart. Fedorov er en fanboy og står på sitt *sukk* Altså, når har det seg slik at 3 ganger så kraftig er mye mer enn du tror. Det høres kanskje lite ut, men er veldig mye. Man måler heller ikke alt u polygoner hver enkelt maskin takler, men den helhetlige ytelsen. For eksempel hva CPU driver på med osv. Fanboy fordi jeg mener Xbox 360 og PS3 vil bli raskere enn hva noen av dere presterer å påstå? Fanboy av hvaforno? Hvis de var kun 2-3 ganger raskere så ville bare det å doble oppløsningen på dagens spill være maks av hva man kunne få gjort omtrent. Mener dere på samme måte at f.eks en 3ghz Pentium 4 med det beste grafikkortert på markedet er da bare 3 ganger raskere enn en 1ghz Pentium med et Gforce 1 kort ? Endret 2. juli 2005 av Fedorov Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 (endret) Helheten, er GPU, CPU og alt det andre mambo jambo hardware shittet Og hvordan vil du regne ut det og hvorfor er det det som teller? Hvor interesant er at CPU'en er kun 2x raskere for et spill der det er GPU'en som begrenser ytelsen? Det er viktig at systemet er bra balansert, men å renge ut helheten blir ganske håpløst og uinteresant. Ytelsen bestemmes ikke av helheten, men av hvilkne elementer spill utvikleren velger å stresse. Jeg har dog liten tro på denne utalelsen til Anandtech. Hvis jeg forstår han rett så sier han at single-threaded ytelsen er bare 2x raskere enn Xbox CPU'en, men selv det har jeg vanskelig for å tro. Designet er uansett byggd for multi-threading. Hvordan skal Xbox360 kunne emulere Xbox spill hvis XeCPU'en kun er 2x raskere? Endret 3. juli 2005 av MistaPi Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Anyways, let's see what David Milford, who works at IBM has to say about the article, shall we, haters? " Anand is out to lunch on a lot of this. His previous article was pretty sketchy, but this one is pretty much overboard with inaccuracies and random leaps to conclusions. For one, he bases a lot of his discussions on the fact that the PPE is "identical" to a Xenon core, which is far from the truth. In fact, internally the Xenon team and the Cell team were not allowed to communicate with eachother for legal reasons. The cores were developed by different teams, they just happened to have made the same design decisions for a couple fundamental aspects (like SMT and in-order execution). He gets so much fundamental basic things wrong that I'm shocked it was published, usually Anand is very knowledgable. Floating point multiplies are also not "1/3" as fast as on Xenon, I've no idea where he got that from. It sounds like some developer told him that and he took it as verbatim truth. What I think is going on here is Anand talked to some (curiously anonymous) developers who took their code designed for more PC-like processors (like the G5/PowerPC 970) and ran it on Xenon/Cell and was amazed that it didn't perform that well. Xenon and Cell are in-order processors. The order of the instructions is very important, because the processor doesn't dynamically re-order them on Xenon/Cell, unlike the PC processors. A straight port will give you sub-par performance, easily. Once they learn more about the chip, and how to program for it, the performance will be much, much higher. This article is from a PC-centric website likely talking to PC-centric developers who don't have much experience with in-order cores. It's pretty worthless." Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå