JimE Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Hjelp! Drev og overklokket en Shuttle SB75V2 nå forleden. Den ville ikke boote så jeg skrudde den av, tok ut batteriet, startet opp skrudde av. Deretter satt jeg i batteriet og prøvde å starte igjen...men ingen reaksjon. En gang i blandt når jeg trykker inn start-knappen rykker det litt i viftene, så det er strøm der. Kan det være BIOS'en som er død? FantaCx. Endret 29. juni 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Du bør ALDRI restarte cmos ved og ta ut batteriet.. Helst alltid bruk jumperen som er på hovedkortet. Prøv det, da cmos ikke alltid resetter seg når du tar ut batteriet. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Den sitter som regel rett ved siden av batteriet. Hvis du bruker en lommelykte, står det med smått på hovedkortet "clear C mos" Den består av 3 pins, og så sitter det en jumper over de 2. Computeren skal være slukket, og strømstikket tatt ut. Nå flytter du jumperen over på de to andre ben, og flytter den tilbake igjen. Hilsen tukols Lenke til kommentar
JimE Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Jaja, vet det. Men batteriet var den enkleste måten der og da. Men noen som vet hva jeg kan gjøre? Er BIOS brikka død for eks.? EDIT: Har forresten prøvd clearCMOS i etterkant. Hjelper ikke Endret 29. juni 2005 av FantaCx Lenke til kommentar
tukols Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Hvis clear cmos ikke hjelper, så vil jeg tro du har brent hovedkort, CPU, RAM- en av delene - eller alle sammen av. Hilsen tukols Lenke til kommentar
JimE Skrevet 29. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2005 Ved å ta ut BIOS batteriet? Pcn starta jo fint opp uten bios batteriet, men nekta da jeg satt det inn igjen. Lenke til kommentar
Buffaloboy Skrevet 1. juli 2005 Del Skrevet 1. juli 2005 Var jeg deg ville jeg først slått hodet i veggen, så ville jeg sjekket del for del for å se om det er HK eller en eller flere av delene som også er brent, så ville jeg sendt delen/delene som er brent tilbake til shop og sagt: "jeg er bare en hjelpeløs n00b som ikke aner hva som skjedde en dag jeg skrudde på pcen" Dette pleier å funke Buffaloboy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå