Gå til innhold

Fordele hastighet til div ting på pc'en

Lanka

Anbefalte innlegg

Jeg bruker IP-telefoni fra Telio og har UPC som internettleverandør.

Min hastighet er 2048 ned og 512 opp.

Og når jeg bruker Bittorrent eller andre p2p programmer så hakker telefonen når jeg prater. Har tatt en prat med telio og de ber meg slå av disse programmene når jeg snakker i telefon. Men problemet er at dataen er på 24/7 og telefoner kommer og går. Uten at jeg vil slå av no. Kan man fordele hastigheten på pc'en med et program slik at man gir IP-telefoni sånn ca det den trenger til å fungere normalt.

Og resten til p2p programmer? Sånn fordeler med andre ord. De i Telio sa at det var opplastningen som var problemet og skapte støy i telefonen.

Noen som har hatt lignende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Netlimiter eller DU Super Controller vil nok løse problemet ditt. I de programmene kan du begrense opplastingshastigheten p2p programmene dine har tilgang til, og dermed gi IP-telefonen det den trenger for å fungere smertefritt.

Hmm interessante programmer det der. Det vil si at jeg kan bruke hvilken som helst torrent-program og det vil ikke påvirke programmet og hastigheten den deler ut?

Lenke til kommentar

Jupp. Du får en oversikt i programmet over hvilke programmer på din pc som benytter båndbredde, og kan stille maks opp- og nedlastingshastighet etter behov. Det har dog vært meldt om en del problemer med kombinasjonen Azureus og Netlimiter.

Lenke til kommentar

Jeg prøver NetLimiter nå, men der kan jeg jo bare si hvor mye et program MAX skal bruke! Enklere hvis det fantes et program der jeg kunne si at IP-telefonen skulle ha 500 av dei 3000 kb'ne opp og at resten ble fordelt mellom resten av tingene på PC'n!

BTW: Hvor stor linje må han ha for IP-telefon (opp og ned).

Lenke til kommentar
Jeg prøver NetLimiter nå, men der kan jeg jo bare si hvor mye et program MAX skal bruke! Enklere hvis det fantes et program der jeg kunne si at IP-telefonen skulle ha 500 av dei 3000 kb'ne opp og at resten ble fordelt mellom resten av tingene på PC'n!

BTW: Hvor stor linje må han ha for IP-telefon (opp og ned).

Hvis du laster ned nyeste beta av netlimiter 2 så er dette mulig. Les mer om det på sidene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...