Gå til innhold

Kommentar til Kjøp av deler til PC oppbygging!?!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp samlet sammen deler på internettet, og venter egentlig bare på og kjøpe dem. men så vet jeg ikke om dem passer så godt sammen, eller om jeg har glemt noe. så hvis noen kunne gi meg noen gode råd eller si hva jeg har glemt eller gjort feil.

CPU:

- Intel Pentium 4 660 3.6GHz Socket LGA775, 2MB, EM64T, BOXED m/vifte

Mother Board:

- Asus P5WD2 Premium/Wifi-TV/D, I955X, ATX Socket-775, Wifi TV-Card, DVB-T,PCI-Ex16

DVD Spiller:

- Sony DVD Drive 16x/40x IDE Silver OEM

Skjerm:

-Acer 17" LCD AL1715S TCO99 Silver/Black 12ms, 1280 x 1024, 500:1

Skjermkort:

- XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3

Mus & Tastatur:

- Logitech Cordless Desktop MX3100, tastatur/mus, USB, PS/2

Floopy Disk:

- Sony USB diskettstasjon 3,5" 1,44 MB sort

CPU Vifte:

- Cooler Master CPU-Kjøler, "HYPER 48"

RAM:

- Kingston ValueR. DDR2 PC4200 1024MB CL4 Kit w/two matched ValueRAM 512MB DDR2 (X2)

Strøm Boks:

- bZerk,500W, Aluminium,20/24pin,sort/blå

Kabinett:

- bZerk Miditower m/display, Sort

Harddisk:

- Seagate Barracuda 200GB SATA 8MB 7200RPM (Slave)

- Western Digital Raptor 36.7GB SATA 8MB 10000RPM (Brukes kun til OS)(Master)

Høytalere:

- LOGITECH SPEAKER Z-3 2.1 40W RMS

DVD Brenner:

- Plextor DVD recorder PX-716SA SATA Retail (inkl. svart og hvit front)

Blitt redigert en del ganger :D

Takk På Forhånd :thumbup:

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SDRAM :ohmy: Tror du mener DDR eller, fordi det er det du skal bruke og helst 1GB eller oppgradere etterhvert til 1GB. Ellers ville jeg heller satset på en DVD-Brenner istedenfor en DVD-Spiller. ;)

EDIT: ser at du har tatt med nettverkskort også seperat. Vet ikke om det er noe vits i pga det er innebygd i hovedkortet likedan med lyden pga dagens hovedkort har stort sett ganske bra lydkort integrert og det med 5.1 eller 7.1 lyd som gir bra lyd fra seg. Så der er penger spart. :thumbup:

Endret av Wooho
Lenke til kommentar

Nettverkskort er integrert på hovedkortet. Også kan du godt bytte ut prosessoren med denne, evt. denne. Jeg ville gått for sistnevnte. Uansett har disse to prosessorene støtte for 64-bit operativsystem, i motsetning til Pentium 4 500-serien, som du hadde listet opp. RAM som passer! :!:

Endret av Da1shan
Lenke til kommentar

Hei og velkommen til forumet!

En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Se også Sticky og retningslinjene for mer informasjon om emnefelt.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.)

Lenke til kommentar

kjøp deg en Intel P4 fra 6.. serien.. har en slik selv.. jeg kjøpt meg en på 3.0ghz pga at de er så overklokkings vilige.. :thumbup:

klokket min opp til 3.93ghz med en ny vifteløs kjøler...

så tipset mitt er at du går ned til 3-3,2ghz og en bra kjøler (vannkjøling er best) og så klokker du får harde livet :thumbup: så blir det bra!

Endret av modzona123
Lenke til kommentar

Kan ikke ha scsi disk uten scsi kontroller vettu! Hvis du ikke har det må du nok heller ta en WD Raptor på 10.000rpm. 15k-disker bråker åsså, de er lagd for å stå i servere på luftkondisjonerte rom der man oppholder seg kortest mulig tid av gangen :)

koster 2000 og oppover for bra scsi-kontrollere med BIOS (de må ha bios for at du skal kunne bote fra en scsi-disk)

Lenke til kommentar

Dette med emnefelt er tydeligvis ikke lett. Jeg ser du har endret, men det ble ikke akuratt noe bedre. Emnefeltene i denne kategorien skal beskrive hva du skal kjøpe. Det kan du gjøre på mange måter.

• Budsjett?
  • Bruksområder?
  • Spesielle kriterier?
  • Noen deler du vet du skal ha? (AMD64, Intel, Dual Opteron, 7800GTX...)

Grunnen til at slike emnefelt er så viktig er at de fleste trådene i denne kategorien er like. Derfor er det viktig å skille de tydelig fra hverandre. Tittelen du har nå forteller oss kun at du skal ha PC-deler. Men faktum er at det skal 70% av alle andre her også, dermed skiller den seg ikke akuratt ut.

Denne tråden stenges for dårlig bruk av emnefelt. Men du er velkommen til å prøve igjen. Da kan du kanskje se på noen av forslagene her.

Er det andre ting du lurer på, ta kontakt med meg på PM.

##Stenges##

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...