Gå til innhold

Helt blank i mandrake 8.2

Anbefalte innlegg

Trenger noe hjelp her. Først. Lasta ned xchat og installerte det, men

hvordan i huleste får jeg kjørt xchat? den har ikke lagt seg i

"start menyen" (jeg er helt blank i linux.. :smile: Og hvordan får jeg byttet

fra KDE til Gnome. Kommer meg ikke på irc og det er så utrolig irriterende.

Hjelp meg med å få kjørt xchat!

hilsen linux noob'n.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

se om du kan få kjørt programet du har lasta ned fra /usr/bin/

vist du bruke gnome så kan du legge til programet på startmenyen fra gnome meny redigerer. ikonene til programet ligger sikkert i /usr/share/pixmap/ tror jeg.

[ Denne Melding var redigert av: pegg på 2002-07-26 00:58 ]

Lenke til kommentar

kvirc er en irc client og...

Det å bytte mellom gnome og KDE er enkelt hvis du har grafisk pålogging...

-> Med påloggings manageren din kan du velge hva du vil starte med . Hvis du derimot blir automatisk innlogget, dvs at du ikke skriver inn noe brukernavn og passord under oppstart, så må du logge ut. Da kommer du til login manageren

Lenke til kommentar

Quote:

(...)

må komme meg på irc så jeg får kommet meg videre her.

(...)

Hva skal det bety? Jeg tror neppe svaret blir å finne på irc, og om du kommer for å plage folk med idiotiske dumme spørsmål som du ellers kan finne på google.com og linuxdoc.org kan du bare holde deg vekke.

Kjøp deg en bok og les! rtfm.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 10:46, Hoppesagåsa skrev:

Termos, dette er ikke et elite-forum. Og ihverfall ikke en måte man ønsker en ny Linuxbruker velkommen på.

Av en eller annen grunn er mange folk særlig arrogante her i Linuxkategorien. Skjerp dere!

Hør, hør!! Godt sagt! :smile:

Men det er vel en del som har et stort markeringsbehov... :wink:

Kan forresten anbefale http://www.linuxnewbie.org for andre som er ferske med linux. Og det er en grad av høflighet der som noen kunne lært noe av...

swanky

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-26 09:06, swanky skrev:

OK, Termos, trodde du hadde fått beskjed om å oppføre deg. Spørsmålet han stiller er relevant i et Linux-forum, så kan du ikke bare neglisjere alle oss amatører dersom det plager deg?

swanky

Ok, kanskje jeg ikke skal spre så mye dritt.

Jeg vil ikke si jeg er smarte eller kan mer enn noen her inne, jeg blir bare så irritert med folk som tror de kan lære seg å bruke linux bare ved hjelp av å spørre seg frem.

Greit nok å spørre om ting som kanskje ikke finnes så altfor mange plasser, men som å få opp internett eller "cd .." ( :wink: ) syntes jeg bør være veldig lett å finne svar på ved hjelp av google.com eller linuxdoc.org.

Jeg har merket at dere legger forumet opp som ett hjelpe-forum, og veldig grunnleggende hjelp som jeg bare blir irritert over, så jeg sier;

Takk for meg.

Lenke til kommentar

http://www.mandrakelinux.com/en/fdoc.php3

der står det du tenger å vite og det er mye enklere enn å lese de "howtoene" ifra gamle dager..

btw: det du bør huske på er at doc`s for slackware er ikke det samme som for mandrake osv.. se litt på mandrake sine sider osv.. finn ut hva det er du vil og hva som er problemet for at du ikke klarer det osv. da er det mye lettere for eks. termos og andre å kunne hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...