Siq Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Har kun testet linux på en 733Mhz pc som blir litt treg. Har lyst til å prøve linux på min hovedpc som har xp innstalert nå. HD på denne er snart helt full og jeg har lite lyst til å miste noe av data som er lagret på den. Håper å få til en dualboot løsning. Kan jeg kan sette i en ny HD (som slave) og innstalere linux på denne? Er veldig fersk i linuxverden....... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Trur det hadde vore betre å satt i ein ny disk og lagt GNU/Linux inn på den, men satt den som master, sidan det er på den disken bootloaderen skal ligge. Lenke til kommentar
Mortal Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Skulle fungere helt fint å installere Linux på en partisjon på slave-disken. Bootloaderen kan vel godt være på master uansett hvor linux-partisjonen er. Er vel mer problematisk å flytte Windows-disken over til slave. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Behold den eksisterende disken som master, for å tilfredsstille Windows. Selv om du legger Linux på slave-disken så kan du legge oppstartslasteren på MBR på master-disken. Lenke til kommentar
Siq Skrevet 2. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2005 Takker for hjelpen. Fungerte utmerket å gjøre det på denne måten. Linux på slave disk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå