Gå til innhold

Hvor er USA nå?


Anbefalte innlegg

En del av jobben til ledere er faktisk å lyve. Om man mener det er det beste for landet.

For noe tull. Da har man ikke lenger et demokrati.

Er overhodet ikke noe tull. Det er ikke alt allmenheten har godt av. Spesielt i disse tider i kampen mot terror. Det er en grunn til at alle forsøkene på terror som er avverget ikke er blitt offentligjort.

Skjerp deg. Det er forskjell på å hemmeligholde informasjon og å lyve om det.

 

Statsledere vet også mye om ting som er klassifisert hemmelig og blir de spurt om dette så må de ofte lyge for ikke å røpe informasjon som kan skade nasjonens sikkerhet.

De må aldeles ikke lyve. De kan rett og slett la være å kommentere det.

 

Dette er jo helt utrolig. Du forsvarer løgner og korrupsjon?!

Er du i det hele tatt edru? Forsvarer ingenting, ta deg en bolle. Halliburton tjener penger på krig, slik er det bare. At du tolker dette som forsvar av løgn og korrupsjon får du får ta for din egen regning. :hrm:

Hvis du hadde lest det jeg skriver, så hadde du fått med deg at problemet er at Halliburton fikk en eksklusiv kontrakt uten at det ble lagt ut på anbud, og både Bush og hans nærmeste medarbeidere har store interesser i firmaet.

 

Jeg sa: Les hva jeg skriver! De tror at det faktisk er funnet MØV. Er det så fryktelig vanskelig å få med seg dette da?

Det er kanskje fordi det er funnet MØV?

Ubekreftede rykter om funn av en granat med rester av sarin... Det holder dessverre ikke.

 

De prøvde å være for nyanserte, og fikk ikke gjennom budskapet sitt tydelig nok.

Ja, men er ikke dette dobbeltmoral?

Nei.

 

Hvilken sammenheng? Hva har Moore med saken å gjøre?

La oss prøve igjen. Her kritiserer du Bush for å lyve og fortelle løgnene om igjen og om igjen. Og så drar jeg frem Moore som gjør akkurat det samme. Moore har til og med fått med seg norske medier på løgnene sine og flere amerikanere. Der har du sammenhengen.

Jeg skjønner fortsatt ikke hva det har med saken å gjøre. Moore er ikke Bush, og han er ikke presidenten i USA. Han har ikke løyet for å få landet ut i krig. Han er i det hele tatt irrelevant, og du kan ikke bruke ham for å rettferdiggjøre Bushs løgner.

 

Hva er det du snakker om? Bush har selvsagt ansvar for det som skjer, og han skulle vært stilt for retten for lenge siden.

Vel, du gir klart inntrykk av at Bush har ansvaret og at han styrer feilene som USA gjør, men samtidig sier du at du ikke har problemer med USA. Bestem deg.

Hva i all verden er det du snakker om? Bush har ansvaret for feilene han og administrasjonen hans har gjort, men det betyr ikke at hele det amerikanske folk er ansvarlig eller stiller seg bak denne syke mannen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjerp deg. Det er forskjell på å hemmeligholde informasjon og å lyve om det.

Overhodet ikke. Løgn er den mest vanlige formen for å hemmeligholde informasjon. Og der snakker jeg av erfaring.

 

Statsledere vet også mye om ting som er klassifisert hemmelig og blir de spurt om dette så må de ofte lyge for ikke å røpe informasjon som kan skade nasjonens sikkerhet.

De må aldeles ikke lyve. De kan rett og slett la være å kommentere det.

 

Regner med at du sier dette fordi du ikke har erfaring med det å jobbe med klassifisert innformasjon. Å si "ingen kommentar" er det kun idioter som gjør når man blir konfrontert med slik innformasjon. Det er noe av det første man lærer når man blir sikkerhetsklarert.

 

Dette er jo helt utrolig. Du forsvarer løgner og korrupsjon?!

Er du i det hele tatt edru? Forsvarer ingenting, ta deg en bolle. Halliburton tjener penger på krig, slik er det bare. At du tolker dette som forsvar av løgn og korrupsjon får du får ta for din egen regning. :hrm:

Hvis du hadde lest det jeg skriver, så hadde du fått med deg at problemet er at Halliburton fikk en eksklusiv kontrakt uten at det ble lagt ut på anbud, og både Bush og hans nærmeste medarbeidere har store interesser i firmaet.

 

Jeg leste det, men det gir deg overhodet ikke grunnlag for å anklage meg for å forsvare løgner og korrupsjon. Om du er rederlig nok så innrømmer du en feil og beklager.

 

Ubekreftede rykter om funn av en granat med rester av sarin... Det holder dessverre ikke.

Det holder til å få amerikanere til å tro at det kan være funnet MØV. Og jeg venter på dokumentasjonen på påstanden din forresten. Slikt er interessant lesing.

 

De prøvde å være for nyanserte, og fikk ikke gjennom budskapet sitt tydelig nok.

Ja, men er ikke dette dobbeltmoral?

Nei.

 

Visst er det det. Men det kommer vel ann på øyet som ser.

 

Hva i all verden er det du snakker om? Bush har ansvaret for feilene han og administrasjonen hans har gjort, men det betyr ikke at hele det amerikanske folk er ansvarlig eller stiller seg bak denne syke mannen.

Det er amerikanerene som velger denne mannen. Og det er amerikanerene som gir støtte til administrasjonen. Men jeg gir her opp å få deg til å skjønne hva jeg vil frem til. Kanskje jeg forsøker litt mer imorgen, alt for sent nå :)

Lenke til kommentar

 

USA handler utifra hva som er best for landet sitt. Som samtlige andre land. Dessverre.

 

Jeg tror du tar feil. Siden Bush ble bresident har landet iKKE handlet i samsvar med det som er innbyggernes interesser, men tvertimot handlet svært godt i samsvar med hva som er interessene til en håndfull firmaer og maktmennesker.

 

Og akkurat det er i ferd med å bringe USA ut i "uløkka", eller "in deep do-do" somvi liker å si her på berget.

 

Og det kan se ut til at dette er i ferd med å gå opp for amerikanere flest.

Så: Hillary clinton neste?

Visst handler Bush og administrasjonen, samt senatet, utifra det de mener er best for landet. Landet kommer altid først, alt annet i andre rekke.

 

Men om resultatet blir det beste for landet er jo høyst usikkert og langt fra tilfellet altid. Men jeg snakker om intensjonene for avgjørelser, ikke resultater.

Lenke til kommentar

Lederskap er å skape ved hjelp av ressurser. Som leder er det viktig at man fremstår som bestemt og kapabel nok til å ta beslutninger. Kanskje var beslutningen gal, men omgivelsene vil fortsatt forvente at personen oppfører seg som en leder. Nedturer kan skje med alle - en president likeså.

Lenke til kommentar
Dotten, det eneste du gjør nå er å bekrefte hva slags ideologi du tilhører og forsvarer. Med andre ord, Halliburton-saken m.m. ville ideelt sett vært unngått med en mindre ondskapsfull, løgnaktig og korrupt politiker ved makten enn Shrub.

Hva i all verden er det du mener med dette? Vennligst fortell meg hvilken ideologi jeg tilhører og forsvarer. Og gjerne hvorfor du plutselig er så opptatt av å stemple meg og sette meg i bås.

 

Du kan jo også gjerne svare meg på en på de to punktene jeg spurte deg om:

 

Jeg leste det, men det gir deg overhodet ikke grunnlag for å anklage meg for å forsvare løgner og korrupsjon. Om du er rederlig nok så innrømmer du en feil og beklager.

 

Og jeg venter på dokumentasjonen på påstanden din forresten. Slikt er interessant lesing.
Lenke til kommentar

"Å si "ingen kommentar" er det kun idioter som gjør når man blir konfrontert med slik innformasjon. Det er noe av det første man lærer når man blir sikkerhetsklarert."

 

Du vil ha dokumentasjon på at det ikke er funnet MØV i Irak? Javel. Kom med dokumentasjon på at ingen har sett spøkelser da.

Lenke til kommentar
"Å si "ingen kommentar" er det kun idioter som gjør når man blir konfrontert med slik innformasjon. Det er noe av det første man lærer når man blir sikkerhetsklarert."

 

Du vil ha dokumentasjon på at det ikke er funnet MØV i Irak? Javel. Kom med dokumentasjon på at ingen har sett spøkelser da.

Har aldri bedt om dokumentasjon på det. Du har sett feil. Så nå gå tilbake les en gang til og se om du makter å skjønne hva jeg ba om dokumentasjon for.

 

Om du ikke skjønner det, så kan jeg påpeke det for deg, men det er temmelig klart hvis du leser hva jeg spør om.

Lenke til kommentar
Du skrev:

 

"Det holder til å få amerikanere til å tro at det kan være funnet MØV. Og jeg venter på dokumentasjonen på påstanden din forresten. Slikt er interessant lesing."

Akkurat. Dokumentasjon på at halvparten av amerikanerene tror det er funnet MØV. Slikt er interessant lesing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...