RegRot Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har mulighet for å sette in en 256mb brikke med brae klokkemuligheter, så vil det lønne seg å sette in en brikke på 256mb til eller vil det lønne seg å bare kjøre 2x512 i dual...? Lenke til kommentar
edge Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Jeg har mulighet for å sette in en 256mb brikke med brae klokkemuligheter, så vil det lønne seg å sette in en brikke på 256mb til eller vil det lønne seg å bare kjøre 2x512 i dual...? feilpost.. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Flyttes fra Battlefield til RAM Lenke til kommentar
RegRot Skrevet 30. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2005 Det har jo egentlig litt å gjøre med battlefield:P er jo det jeg skal spille, men bare jeg får svar så er jeg fornøyd! Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Det vil ikke nytte å sette inn en 256 brikke som kan klokkes, hvis ikke de andre brikkene og liker det. Men dual 256x2 + 256 vil vanlig bruk høres jo greit ut, jo mer jo bedre vanligvis. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Jeg tror ikke det finnes noe fasitsvar. Hvis du setter inn 256MB'en vil dual-channel bli disablet, noe som fører til en del ytelsestap på Intel-systemer. Men til gjengjeld så krever BF2 en god slump med minne, så kanskje litt ekstra minne er bedre selv om båndbredden reduseres med nesten 50%. Jeg anbefaler deg å prøve å sette den i, og sjekke hvordan ytelsen bli da. Hvis ytelsen går ned, er det bare til å ta den ut igjen. Selv om 256'en klokker svinbra, vil den ikke kunne klokkes fullt ut om de andre 512 MB-brikkene i klokker like bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå