Gå til innhold

Problemer med oppsett av WLAN med WPA-PSK

Anbefalte innlegg

Kjøpte et trådløst modem her om dagen, satte det opp, og koblet meg på med WEP først, noe som fungerte helt fint, fikk begge laptopene mine på nett via WLAN'et. Deretter surfet jeg litt rundt på WLAN sikkerhet, og bestemte meg for å sette opp WPA-PSK istedet for WEP, dette fungerer også, helt til jeg skal prøve å koble meg til...

Laptopen finner nettet, jeg har lagt SSID med passphrase og alt inn i nettverkstilkoblinger, og alt er som det skal være, men når jeg prøver å koble meg på så blir den bare stående på "aqquiring network adress"... Sånn står den da i 2-3 minutter mens jeg venter på at noe skal skje, så plutselig kommer det en gul trekant med utropstegn nede på taskbaren, hvor det står at signal strength er excellent, men jeg har limited or no connectivity...

Det rare er at dette skjer kun på den ene laptopen, men ikke den andre... jeg har prøvd det meste nå, gode råd er dyre...

Noen som vet?

EDIT: Kan det være at WLAN kortet i pc'en min ikke støtter WPA-PSK? Eller må det være noe annet? WLAN kortet er forresten intergrert, har en Intel Centrino maskin...

Endret av Bornslip
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...