djilef Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 (endret) Litt vanskelig å definere kategori på denne, men siden det inngår en god del php-kode og mysql så anser jeg dette som best egnede forum. Det jeg lurer på er hva som er en fornuftig månedlig pris for vedlikehold av tre relativt kompliserte nettsteder, pluss et til som fungerer som inngangsport. Jeg ser for meg å bruke i snitt én time hver dag til mailoppfølging/-korrespondanse med bedriften, oppdateringer, vedlikehold o.l. av eksisterende hjemmesider (det vil si endringer av produktpriser, endringer på forms, legge til nyhetssak? osv). I tillegg kommer sånt som å ta backup en gang i måneden, laste opp bilder, pdf-er, å analysere besøkstall og generelt ha oversikten over domenene og rapportere til bedriften. I "prisen" synes jeg det er rimelig forsvarlig å definere en viss del av tiden til oppfølging av ny teknologi/kode/programvare osv. I en evnt. ny avtale må det også være en "pris" (timelønn) på koding av f.eks. nye sider, nye områder, redesign osv - eller det som jeg vil definere som oppdrag utover vedlikehold av eksisterende sider. Litt om sidene: Alle tre sider er produktpresentasjoner med salgsargumenter. En del av produktene (og koden) er relativt komplisert. Forms i forskjellige varianter eksisterer. I tillegg er sidene dynamiske, det vil si at de skal oppdateres med nyhetssaker (bør dette defineres som en del av "fastavtale" eller oppdrag?) Sidene er i dag ferdige, med selvsagte rom for forbedringer, men ikke i form av helt ny koding etc. Det er sikkert fler enn meg som er interessert i en slik diskusjon. Jeg har selvsagt sett for meg en fornuftig pris, men synes det er feil å legge føringer for innspill ved å røpe denne nå. Jeg presiserer at dette altså ikke er snakk om en heltidsstilling, men en deltidsbeskjeftigelse. Takk for konstruktive innspill! Endret 29. juni 2005 av djilef Lenke til kommentar
LoS Skrevet 29. juni 2005 Del Skrevet 29. juni 2005 Typisk pris på noe sånt er vel 5-600 kroner timen. Skal du ha månedlig betalt i fastpris vil det bli -veldig- vanskelig å si. Hvis det bare er legge til nyheter og oppdatere priser osv vil vel kanskje 2-300 kroner timen gjøre susen. Gjelder det jevnlig oppdatering av kode og/eller ny koding så vil den første prisen være greit. Er det ett stort firma med mye penger du skal hjelpe så får du nesten bare ta litt ekstra. Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 30. juni 2005 Del Skrevet 30. juni 2005 Hvis du skal ta backup en gang i måneden rimer det dårlig med at du skal legge ut nyheter hver dag? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå