ZerBox Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Det finnes vel ikke noen andre måter å få opp multiplieren på slik at den blir høyere enn 11 enn å måtte koble sammmen broene på prosessoren? (Gjør nok ikke det etter hva jeg tror, men ville bare høre etter) Jeg sitter med 142*11=1562Mhz Sitter med en Athlon XP 1700+ Klarer ikke å få opp fsb'en mere enn det, for da restarter bare maskinen når jeg er nesten helt inne i windows. Kan det ha seg at prosessoren får for lite strøm da? I så fall... hvordan setter jeg opp strømmen? Og hvor mye bør jeg sette den opp til? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 hmm.. du kunne bare ikke ta deg bryet med å søke igjennom forumet? jaja.. får hjelpe deg uansett.. :wink: Å sette opp strømmen heter egentlig å sette opp vcore, som er, ja; akkurat, strømmen til cpu`en.. vcore finner du i bios. jo høyere vcore, jo mer stabil cpu, men dette går på bekostningen av varme. jo høyere vcore, jo varmere cpu.. For å få høyere fsb må du se om du kan låse pci/agp.. disse pleier å begrense fsboverklokkings potensialet. standard her er 33/66.. når du nærmer deg 38 vil systemet bli ustabilt.. Du må låse opp cpu`en for å bytte multiplier. ved å mp-overklokke klokker du bare cpu`en, ikke pci/agp.. Du vet sikkert d meste av dette, men jeg skriver d uansett fordi jeg har store fritidsproblemer.. du finner guider til alt jeg har snakka om her på ok.no... happy hunting! Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2002 Så jeg kan ikke ødelegge prosessoren ved å ta opp strømmen? Hvor mye strøm skal den få? Når jeg setter opp strømmen, vil det føre til at jeg kan sette opp FSB'en litt mere? Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Zerbox: Det er ikke strømmen man forandrer på, det er _spenninga_. Du kan ødelegge prosessoren. Clouet er å øke spenninga litt og litt, og å stoppe opp når ting blir ustabilt. Øk spenninga på prosessoren (vcore i bios) et hakk og prøv å klokke fsb litt opp. Gjenta. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå