Gå til innhold

Overklokke mere! :D

ZerBox

Anbefalte innlegg

Det finnes vel ikke noen andre måter å få opp multiplieren på slik at den blir høyere enn 11 enn å måtte koble sammmen broene på prosessoren? (Gjør nok ikke det etter hva jeg tror, men ville bare høre etter)

Jeg sitter med 142*11=1562Mhz

Sitter med en Athlon XP 1700+

Klarer ikke å få opp fsb'en mere enn det, for da restarter bare maskinen når jeg er nesten helt inne i windows. Kan det ha seg at prosessoren får for lite strøm da? I så fall... hvordan setter jeg opp strømmen? Og hvor mye bør jeg sette den opp til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. du kunne bare ikke ta deg bryet med å søke igjennom forumet?

jaja.. får hjelpe deg uansett.. :wink:

Å sette opp strømmen heter egentlig å sette opp vcore, som er, ja; akkurat, strømmen til cpu`en.. vcore finner du i bios. jo høyere vcore, jo mer stabil cpu, men dette går på bekostningen av varme. jo høyere vcore, jo varmere cpu..

For å få høyere fsb må du se om du kan låse pci/agp.. disse pleier å begrense fsboverklokkings potensialet.

standard her er 33/66.. når du nærmer deg 38 vil systemet bli ustabilt..

Du må låse opp cpu`en for å bytte multiplier. ved å mp-overklokke klokker du bare cpu`en, ikke pci/agp..

Du vet sikkert d meste av dette, men jeg skriver d uansett fordi jeg har store fritidsproblemer.. :grin:

du finner guider til alt jeg har snakka om her på ok.no...

happy hunting!

Lenke til kommentar

Zerbox:

Det er ikke strømmen man forandrer på, det er _spenninga_.

Du kan ødelegge prosessoren. Clouet er å øke spenninga litt og litt, og å stoppe opp når ting blir ustabilt.

Øk spenninga på prosessoren (vcore i bios) et hakk og prøv å klokke fsb litt opp. Gjenta.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...